Raport Gamius e-commerce wskazuje, że w 2018 roku popularność zakupów online wynosiła 56 proc., a w 2019 już 62 proc. Ponadto 98 proc. młodych Polaków robi zakupy w e-sklepach co najmniej raz na pół roku. Sklepy internetowe to potężne narzędzia, które pracują dla Ciebie 24/7. Tak naprawdę zarabiasz nawet wtedy, kiedy śpisz. Są one jednak skuteczne tylko, jeśli postawisz na profesjonalne tworzenie sklepów internetowych. Jak to wygląda w praktyce?
Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych – jakie elementy mają znaczenie?
Ponad 60 proc. internautów kupuje w sklepach internetowych. Jest to ogrom korzyści dla właścicieli. Zwiększenie dochodu, wolność i możliwość komfortowego zarabiania kuszą. Dlatego coraz więcej osób zgłasza się do specjalistów, którzy oferują profesjonalne tworzenie sklepów internetowych. W ten sposób szybko, w korzystnej cenie i bez zbędnych formalności oraz czasochłonnych działań, mogą się cieszyć własnym sklepem, przynoszącym zysk nieustannie.
Przy profesjonalnym tworzeniu sklepów internetowych mnóstwo elementów odgrywa niebagatelną rolę. Przede wszystkim jest to wybór domeny i serwera, na których będzie się opierała strona. Co za tym idzie, należy właściwie dopasować szablon, gdyż wygląd i kwestia wizualna to podstawa sukcesu. Obecne narzędzia, takie jak na przykład WordPress Divi mają mnóstwo gotowych projektów, dedykowanych poszczególnym branżom. Możliwe jest również wykonywanie indywidualnych szablonów, które są w pełni spersonalizowane.
Niezwykle istotna jest też instalacja i konfiguracja Woocommerce, dostosowanie produktów, dodanie niezbędnych podstron i kategorii, takich jak regulamin i płatności, jak i optymalizacja sklepu. Struktura strony jest nadzwyczaj ważna, gdyż wpływa na jej funkcjonalność i estetykę. Odwiedzający powinni mieć łatwy dostęp do wygodnego menu, kategorii i wyszukiwania.
Słynne powiedzenie mówi: Reklama dźwignią handlu. Nie da się ukryć, że jest ono nieustannie aktualne, dlatego w profesjonalnym tworzeniu sklepów internetowych jest ważny marketing i optymalizacja. Sklep online nie obejdzie się bez skutecznej strategii pod kątem SEO. Z tego względu specjaliści, którzy fachowo opracowują stronę, dbają o wszystkie elementy – w tym właśnie pozycjonowanie.
Czym się wyróżnia profesjonalny sklep internetowy?
Strona opracowana przez specjalistów cechuje się wysokiej jakości designem opartym na właściwej domenie. Profesjonalne tworzenie sklepu internetowego to również dobranie korzystnego cenowo hostingu. Funkcjonalność i atrakcyjność wizualna powinny iść w parze, gdyż pierwsze wrażenie jest bardzo istotne.
Poza tym profesjonalny sklep internetowy jest łatwy w obsłudze. Nie każdy wie, że w ostatnich fazach procesu zakupowego wiele e-sklepów traci od 40 aż do 70 proc. zamówień. Dlaczego? Gdyż brakuje w nich intuicyjnego i godnego zaufania koszyka.
Dlatego też profesjonalne tworzenie sklepów internetowych polega na opracowaniu jak najprzystępniejszej wersji strony. Strategia to podstawa – nie można jej lekceważyć. Specjaliści wiedzą też, jak zaprezentować ofertę w adekwatny sposób. W sklepie wygląd i content muszą być spójne. Najbardziej wyolbrzymiony przykład: strona, której tło jest agresywne i ciemne, nijak się ma do sprzedaży kwiatów, prawda?
Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych umożliwia też rozbudowanie strony w maksymalny sposób. Specjaliści doskonale wiedzą jak wdrożyć do niej dodatkowe elementy, takie jak techniki cross-sellingu, kody rabatowe, newsletter, liczniki czy promocje. Obsługa sklepu powinna być jednak jak najmniej wymagająca. Jak powiedział Albert Einstein: Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej.
Funkcjonalność i zarządzanie sklepem w DIVI
Zazwyczaj profesjonalne tworzenie sklepów internetowych, które mają do 200 produktów, opiera się na DIVI. WordPress Divi to przystępna, uniwersalna i estetyczna opcja nie tylko dla właściciela strony, ale także odbiorców.
WordPress Divi ma przyjazny panel, dzięki któremu da się szybko i bezproblemowo zarządzać treściami. Poza tym dostępne szablony i grafiki są dedykowane tematycznie praktycznie wszystkim branżom. Najpopularniejszy motyw wykorzystuje metodę budowania stron na zasadzie „chwyć i upuść”. Rozbudowa witryny nie jest kłopotliwa, co bywa nadzwyczaj cenne w przypadku właścicieli sklepów – również tych mniej zaawansowanych technologicznie.
Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych oparte na DIVI umożliwia użytkowanie strony nie tylko w wersji na komputer, ale też tablet i telefon. Poza tym swobodnie decydujesz, które elementy mają się wyświetlać na danym urządzeniu. DIVI z łatwością się też optymalizuje i przyśpiesza. Wyniki sięgają nawet 90% w każdym narzędziu sprawdzającym szybkość i jakość wykonania strony. Treści więc ładuje się ona szybko, a potencjalni klienci mogą natychmiast przystąpić do zakupów.
WordPress Divi jest bardzo rozbudowany, a wygląd witryny da się wzbogacać według uznania o takie elementy jak opinie, wykresy, liczniki, wezwania do działania, poszczególne kategorie produktów czy konto klienta. Intuicyjny w obsłudze kreator pozwala dodawać nieograniczoną ilość produktów, tworzyć listę, stany magazynowe czy umieszczać produkty niefizyczne. Poza tym specjaliści, którzy się zajmują profesjonalnym tworzeniem sklepów internetowych, potrafią ulokować na stronie:
- raporty sprzedaży,
- nieograniczoną ilość zdjęć,
- bony rabatowe,
- możliwość logowania przez FB,
- upusty cenowe,
- stawki podatków,
- integracje z Paczkomatami,
- automatyczne potwierdzenie zamówienia,
- banery reklamowe,
- oraz wiele, wiele innych udogodnień.
Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych w PrestaShop
Jeśli Twój sklep ma ponad 200 produktów, warto go stworzyć w PrestaShop. Program znakomicie się sprawdza w przypadku stron o średnim i dużym asortymencie. Amatorskie budowanie sklepów w PrestaShop jest niestety problematyczne. Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych jest więc najlepszym i najprostszym rozwiązaniem.
PrestaShop nie tylko oferuje ogrom propozycji graficznych, ale też ułatwia zakupy. Zamówienie da się podsumować w kilku krokach, nie trzeba się rejestrować, a ponowienie zakupów jest możliwe przez jedno kliknięcie. Szybkie płatności, w tym Przelewy 24, PayU, DotPay itd. ułatwiają działania odbiorcom, którzy lubią nieskomplikowane procedury.
Poza tym profesjonalne tworzenie sklepów internetowych w PrestaShop oferuje:
- nielimitowaną liczbę form płatności,
- różne stawki podatku dla różnych krajów,
- opracowywanie banerów reklamowych i innych zabiegów marketingowych,
- formularz kontaktowy z wyborem adresata,
- zwroty towarów i korekty,
- śledzenie przesyłki,
- kilkadziesiąt dostępnych języków,
- porównywanie produktów,
- dodawanie asortymentu do listy życzeń,
- oraz wiele, wiele innych.
PrestaShop jest bardzo wydajny i przejrzysty. Poza tym możliwość instalowania dodatków jeszcze bardziej ułatwia obsługę sklepu.
Co można sprzedawać w sklepie internetowym?
W dzisiejszych czasach właściciele sklepów dopasowują asortyment do swojej grupy docelowej jeszcze skuteczniej. Sprzedawać można nie tylko produkty fizyczne, ale także wirtualne. W przypadku tych pierwszych najnowszy raport Gemius dla e-Commerce wskazuje, że topowe przedmioty i usługi, to:
- ubrania, dodatki i akcesoria (69 proc.),
- obuwie (55 proc.),
- płyty i książki (54 proc.),
- kosmetyki i perfumy (52 proc.),
- bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe (49 proc.),
- produkty farmaceutyczne (44 proc.),
- sprzęt komputerowy i telefony (43 proc.),
- turystyka (40 proc.),
- meble, dekoracje, wyposażenie (36 proc.).
Według badań, osoby po 50-tce częściej kupują produkty farmaceutyczne oraz materiały budowlane i wykończeniowe, a klienci do 24 roku życia – bilety, odzież, dodatki i akcesoria.
Coraz więcej osób zastanawia się jednak nad otwarciem nowego biznesu i wbiciu się na rynek z niszowymi produktami, do których należą między innymi ubrania unisex czy jadalne sztućce. Bez wątpienia w takich branżach jest zdecydowanie mniejsza konkurencja.
W dzisiejszych czasach coraz popularniejsza jest też sprzedaż produktów wirtualnych. Należą do nich:
- pliki mp3,
- klipy,
- programy i aplikacje,
- usługi,
- konsultacje,
- e-booki,
- podcasty,
- szkolenia i kursy,
- pliki graficzne,
- czy audiobooki.
Czy warto zainwestować w profesjonalne tworzenie sklepów internetowych?
Tworzenie sklepów internetowych to niemałe wyzwanie. Właśnie dlatego tak cenna jest pomoc profesjonalistów. To oni zajmują się podłączeniem płatności, automatyzacją sprzedaży czy też konfiguracją wtyczek. Nasi specjaliści z firmy INTERNET PRO, dopracowują wszystkie szczegóły tak, by strona była perfekcyjna.
Poza tym równie istotne jest wypozycjonowanie sklepu i jego optymalizacja, by był przyjazny dla Google. Dzięki temu znajdzie się wysoko w wyszukiwarce, co wpłynie na sprzedaż. Na pozycjonowanie mają wpływ wszelkie czynniki, takie jak nagłówki, słowa kluczowe, opinie i opisy produktów, wtyczki, elementy bezpieczeństwa domena i serwer. By je odpowiednio rozbudować, jest potrzebna ogromna znajomość zasad SEO – którą mają nasi fachowcy.
Profesjonalne tworzenie stron internetowych pomoże Ci więc ograniczyć zbędne wydatki i zaoszczędzić mnóstwo czasu – i nerwów. Powierz to zadanie prawdziwym specjalistom, a Ty zajmij się planowaniem i biznesem, by móc wystartować szybko i skutecznie.