Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne odnosi się do biznesów działających na terenie danego miasta. Niezależnie czy prowadzisz stacjonarny biznes czy zwyczajnie obsługujesz klientów z danego regionu lokalne SEO jest tym co zagwarantuje więcej sprzedaży.

Pozycjonowanie lokalne:

^

zwiększa rankingi witryny w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google,

^

otrzymuje najwyższy poziom konwersji wszystkich lokalnych kanałów reklamowych,

^

pomaga użytkownikom mobilnym łatwo znaleźć firmę w okolicy.

%

Konsumentów korzysta z Internetu w celu znalezienia lokalnych usług

%

Użytkowników mobilnych korzysta z wyników map

Wszystkie firmy potrzebują pozycjonowania lokalnego, ponieważ wielu użytkowników szuka konkretnych usług i produktów w pobliżu. W rzeczywistości ponad połowa wszystkich zapytań Google ma wymiar lokalny.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to proces, dzięki któremu witryna staje się widoczna w wynikach wyszukiwania geograficznego, w szczególności w mapach Google. Pomaga to firmie zwiększyć widoczność online, wyprzedzić lokalnych konkurentów, zwiększyć ruch na stronie i trafić do bardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientów.

Skuteczna lokalna kampania SEO ma kluczowe znaczenie dla każdej małej firmy, która chce pozyskać potencjalnych klientów. Pozycjonowanie lokalne to jak dawniejsza książka telefoniczna.

Każde pozycjonowanie wymaga optymalizacji. Pierwszą rzeczą jaką trzeba zoptymalizować jest bezpieczeństwo witryny. To jedna z rzecz, o której lokalna konkurencja może zapomnieć co prowadzi do tego, że ich witryny są podatne na wirusy i spamerskie linki.

Google Moja Firma

Google Moja Firma to jedno z najlepszych dostępnych lokalnych narzędzi SEO i jest bezpłatne. To narzędzie pomaga w tworzeniu profilu biznesowego, co może pomóc większej liczbie osób w znalezieniu firmy. Profil powinien zawierać wszystkie ważne szczegóły firmy, takie jak dane kontaktowe, adres, godziny pracy, a nawet zdjęcia.

Większość firm posiada profile Google Moja Firma, ale wielu z nich nie korzysta z tego narzędzia prawidłowo i brakuje tam ważnych informacji, których szukają użytkownicy. Posiadanie zoptymalizowanego profilu Google Moja Firma może wygenerować duży ruch lokalny.  Informacje o firmie mogą być wyświetlane w wyszukiwarce Google, Mapach Google i Google+.

Jeśli firma istnieje już od jakiegoś czasu (kilka lat lub dłużej), prawdopodobnie ma już listę GMB i po prostu trzeba ją zgłosić. Po pomyślnym zgłoszeniu można zarządzać informacjami. Jak możemy pomóc w prowadzeniu Google moja firma? 

^

Publikowanie informacji o firmie w Google

Uzupełnienie wszystkich zasobów ofert Google moja firma w szczegółach aukcji, aby najlepiej wykorzystać lokalizację firmy.

^

Uzupełnienie podstawowych danych

Ważne jest, aby wprowadzić dane kontaktowe, adres oraz godziny pracy. Warto pamiętać o aktualizacji tych informacji.

^

Wybór szablonu Google moja firma

Odpowiedni układ i oprawa graficzna może zbudować pozytywne wrażenie lub wprost przeciwnie. 

^

Dodanie zdjęć i obrazów

Zdjęcia pomagają firmom osiągać lepsze wyniki niż większość właścicieli firm i sprzedawców.

^

Wprowadzenie słów kluczowych

Umieszczenie adekwatnych słów kluczowych i tagów da sygnał wyszukiwarką w czym specjalizuje się dana firma.

^

Zarządzanie opiniami klientów

Interakcja z klientami, odpowiadanie na ich opinie, pokazuje, że firma ceni swoich klientów i informacje zwrotne na swój temat. 

Opinie Google

Opinie są jednymi z najważniejszych czynników, które użytkownicy biorą pod uwagę podczas przeprowadzania lokalnych wyszukiwań. Dobre recenzje budują większe zaufanie i zwiększają autorytet w Internecie. Użytkownicy mogą zostawiać opinie na stronie Google Moja Firma i na kontach mediów społecznościowych. Najlepiej jest mieć narzędzie do monitorowania, które śledzi wszystkie recenzje biznesowe.

Dodawanie opinii 

Dodawanie opini to również bardzo ważny aspekt pozycjonowania lokalnego. Oczywiście mowa o pozytywnych ocenach. Google bierze do siebie opinie użytkowników, to właśnie ich doświadczenia są najważniejsze. Jeżeli użytkownik jest zadowolony to zwiększa się prawdopodobieństwo tego, że inni też będą. Nasza Agencja dba o recenzje swoich Klientów w internecie. Nie tylko w Googlu, ale również w mediach społecznościowych.  

Lokalny linkbuilding

Linkbuilding stał się ważnym filarem dobrego pozycjonowania. Oczywiście również w przypadku pozycjonowania lokalnego warto dbać o stały i wartościowy przyrost linków. Każdy rodzaj SEO wymaga indywidualnego podejścia dlatego staramy się dobrać profil linkowania do potrzeb Klienta i wymagań konkurencji. 

Pozycjonowanie lokalne charakteryzuje się specyficznymi kategoriami linków, są to między innymi: 

^

Wizytówki NAP

^

Lokalne strony z katalogami

^

Witryny lokalne związane z branżą

^

Lokalne strony partnerskie

^

Katalogi firm

^

Portale ogłoszeniowe

Zalety pozycjonowania lokalnego

  • Pozycjonowanie w mapach zwiększa widoczność dla lokalnych konsumentów – 97% osób korzysta z Internetu, aby znaleźć lokalne usługi, a 95% z nich nie przekroczy pierwszej strony wyników wyszukiwania. 

  • Lokalne pozycjonowanie stron internetowych zwiększa ruch i liczbę potencjalnych klientów z okolicy.

  • Pozycjonowanie lokalne zapewnia bardziej ukierunkowane kampanie geograficzne – Współcześni konsumenci oczekują spersonalizowanych doświadczeń online. 

Pozycjonowanie lokalne faq

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne?

Większość przedsiębiorców nie ma większego doświadczenia w marketingu internetowym. Pomiędzy prowadzeniem firmy, zajmowaniem się codziennymi sprawami pozostaje niewiele czasu na rozwój biznesu online. Jednak wyszukiwarki aktualizują swoje wyniki rankingu wyszukiwania lokalnego.

Nasi pozycjonerzy wykorzystają swoją wiedzę ekspercką, branżową i szereg narzędzi, aby podnieść pozycje lokalną.

Czym jest Google moja firma?

Wcześniej znany jako Google Biznes. Google moja firma dostarcza informacje do wyników wyszukiwania w Mapach Google. Profil GMB może zawierać usługi, dane kontaktowe, opis działalności, a godziny otwarcia czy produkty.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Każda jedno- lub wielo-lokalizacyjna firma może rozwijać swoją działalność i przyciągać więcej klientów korzystając z lokalnych strategii SEO.  Pozycjonowanie lokalne to pozycja witryny w wynikach mapy. Najlepiej zoptymalizowana witryna, z najlepszymi opiniami w pobliżu wyszukiwania będzie wyświetlać się wyżej. Warto zadbać o ten aspekt prowadząc biznes stacjonarny czy usługi lokalne.

Co to jest „wyszukiwanie lokalne”?

Wyszukiwanie lokalne różni się od globalnego miejscem wyświetlania wyników, ale także rodzaje wpisywane frazy. Najczęściej kiedy szukamy lokalnych usług wpisujemy “Pozycjonowanie stron Poznań”. Jeżeli chcielibyśmy zwyczajnie poczytać o tym co to jest SEO wpisaliśmy coś w stylu “czym jest SEO?”. Wyniki lokalnego wyszukiwania pokazują się w mapach. Jest to najważniejszy ranking pozycjonowania lokalnego

Co to są wizytówki NAP?

Wizytówki NAP to miejsca, w których można pozostawić  informacje o NAP firmy (nazwa, adres, numer telefonu, adres URL witryny). Są one szczególnie ważne w przypadku lokalnego SEO.

Skontaktuj się z nami

Jeżeli masz pytania lub chciałbyś otrzymać darmową wycenę lub audyt koniecznie zadźwoń lub napisz do nas. Z przyjemnością odpwoiemy na Twoje pytania.

 

Napisz do nas