Pozycjonowanie zagraniczne
Jeżeli prowadzisz biznes międzynarodowy lub planujesz wejść na ten rynek warto zainwestować w pozycjonowanie zagraniczne. Odpowiednie przygotowanie strony oraz treści to nie wszystko. Na wyniki pozycjonowania międzynarodowego ma wpływ wiele czynników.
Istnieje 192 wyszukiwarki Google w różnych krajach.
Istnieje 41 języki, w których Bing może przeszukiwać wyniki.
Firma może rozważyć pozycjonowanie zagraniczne,w szczególności gdy część odwiedzających witrynę pochodzi z innego kraju. Każda firma chce widzieć wzrost, zarówno w ruchu, konwersjach jak i przychodach. Ale prowadzenie pozycjonowania zagranicznego dla samego wzrostu nie jest najlepszą strategią. Rozwój międzynarodowy wymaga czasu i zasobów, a jego sukces zależy od firmy i klientów. To nie jest kampania jednorazowa.
Badanie słów kluczowych w innych językach
Wybór i badanie słów kluczowych jest bardzo ważnym etapem w procesie pozycjonowania zagranicznego. Dokładne poznanie konkurencji i ich działań również.
Badanie słów kluczowych pomoże zidentyfikować potencjał, zbierając następujące dane:
- Odpowiednie słowa kluczowe i wyrażenia używane jako zapytania przez użytkowników danego obszaru lub języka w celu wyszukania firmy, produktów lub usług,
- Ograniczona liczba wyszukiwań wybranych słów kluczowych w poszczególnych krajach,
- Poziom konkurencji słów kluczowych dla każdego kraju,
- Aktualne rankingi wybranych słów kluczowych na rynkach docelowych,
Podane wyżej informacje zbieramy za pomocą specjalistycznych narzędzi SEO:
Google Keyword Planner
Narzędzie propozycji słów kluczowych jest przydatne, aby uzyskać trafne propozycje słów kluczowych, a także „oficjalną” organiczną liczbę wyszukiwań i trend dostarczony przez wyszukiwarkę. Oczywiście jest to traktowane tylko poglądowo, ale daje czysty obraz tego czego szukają użytkownicy.
SEMRush
Jest to świetne dodatkowe narzędzie do badania słów kluczowych za granicą. SEMRush pozwala na wyszukiwanie za pomocą słowa kluczowego, ale także dowolnej strony internetowej.
Po wybraniu najtrafniejszych słów kluczowych ukierunkowanych na różne rodzaje wyszukiwań i zidentyfikowaniu organicznej liczby wyszukiwań należy obrać realną i trafną strategię pozycjonowania zagranicznego.
Pozycjonowanie w innym kraju i języku
Po przeprowadzeniu badań słów kluczowych i konkurencji należy wybrać na jakich obszarach i językach chcemy działać. Co się opłaca z punktu widzenia budżetu i działań konkurencji. Pozycjonowanie zagraniczne najlepiej rozpocząć od obszarów, które mają stosunkowo dużą liczbę wyszukiwań w porównaniu do liczby konkurencji i ich działań online. Kierowanie swojej strony na kraj, który nie ma wystarczającej liczby organicznych wyszukań, nie ma sensu. W takim wypadku polecamy kierowanie na język.
Nastawienie się na obszar jest lepszą opcją, ale prawdopodobnie bardziej kosztowną. Pozycjonowanie zagraniczne celowane na dany język pozwoli uzyskać pożądany ruch i konwersję, a następnie przejść do ukierunkowania się na kraj.
Adres URL pod pozycjonowanie zagraniczne
Dostosowanie URL witryny może mieć kolosalne znaczenie. Z perspektywy struktury strony zorientowana na kraj lub język może być wdrażana na wiele sposobów. Wszystko zależy jaki cel ostateczny chce się osiągnąć.
Pozycjonowanie zagraniczne na kraj
- ccTLDs – domena najwyższego poziomu kodu kraju
Czy idealna struktura do wyszukiwania lokalizacyjnego ze względu na specyficzne rozszerzenie.
ccTLD używa na przykład TripAdvisor i Amazon.
- Podkatalogi
Podkatalogi pozwalają na utworzenie dodatkowej struktury dla danej witryny. To podejście ma trzy kluczowe korzyści. Po pierwsze, rozszerzasz tylko istniejącą witrynę co oznacza mniej kosztów ogólnych, np. Hosting. Po drugie, podkatalogi dziedziczą uprawnienia z domeny nadrzędnej.
Spotify i EA są kierowane na kraj za pomocą podkatalogów.
- Subdomeny
Subdomeny są najbardziej opłacalnymi opcjmi. Pozwalają indeksować dużo treści i lepiej izolować różne wersje, niż w podkatalogach. Niemniej jednak ta alternatywa wymaga więcej pracy, ponieważ subdomeny są postrzegane bardziej jako niezależne podmioty.
Wszystkie te opcje umożliwiają przedsiębiorstwu korzystanie z lokalnego hostingu i budowanie wyraźnych sygnałów lokalizacyjnych. Zdecydowanie ten czynnik ma duże znaczenie w procesie pozycjonowania. Z tego powodu powinny być brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o wejściu na konkurencyjny rynek międzynarodowy, gdzie trzeba konkurować z firmami mającymi siedzibę w tym kraju.
Ludzie w Anglii wybierają witryn .co.uk, ludzie we Francji preferują witryny .fr i tak dalej. Z tego właśnie powodu lepiej stosować ccTLDs co zalecamy naszym Klientom.
Optymalizacja witryny pod pozycjonowanie zagraniczne
Optymalizacja strony to podstawowy i niezmienny etap każdego rodzaju pozycjonowania. Czy chodzi o pozycjonowanie zagraniczne, lokalne czy globalne trzeba najpierw przygotować odpowiednio witrynę.
Każda z wersji językowej strony powinna być osobno indeksowana. Z tego powodu muszą one być umieszczane we własnych adresach URL w ramach odpowiedniej struktury.
Elementy optymalizacji wersji językowych strony
Oczywiście każda wersja językowa powinna być przetłumaczona. Warto zainwestować w tłumacza, który w przystępny i zrozumiały sposób przygotuje treści na stronę. Trzeba również zadbać o odpowiednio przetłumaczone słowa kluczowe w takich miejscach jak:
- Adresy URL
- Tytuły i opisy meta
- Elementy menu i nawigacji
- Nagłówki H1, H2, H3
- Obrazy i opisy ALT
- Główne informacje firmie
- Opinie i recenzje
- Ceny, telefon, adres itp.
- Lang HTML, meta tagi języka treści i nagłówki HTTP
Każdy z tych elementów powinien być zoptymalizowany w celu ukierunkowania zapytań w każdym języku i kraju. Niestety nie wszystkie strony w internecie mają dobrze przygotowane wersje językowe. Jest to często konsekwencją ograniczeń technicznych. Nasza Agencja specjalizuje się w przygotowywaniu strony pod pozycjonowanie w tym również pod zagraniczne SEO.
Chociaż Google nie używa metatagów ani atrybutów HTML do identyfikacji języka stron, są one używane przez inne wyszukiwarki takie jak Bing. Z tego powodu zaleca się ich włączenie. Przy czym trzeba sprawdzić czy adnotacja jest poprawnie ustawiona i dołączona do odpowiedniego kodu.
Pozycjonowanie zagraniczne faq
Specyfikacja językowa Hreflang
Adnotacje Hreflang są używane przez Google i Yandex do identyfikacji języka (i kraju) strony. Dzięki temu mają pewność, że zawsze wyświetlają odpowiednią wersję dla odpowiedniego użytkownika. Hreflang to element łącza HTML w każdym nagłówku strony.
Adnotacja hreflang może być również używana wraz z adnotacjami rel = kanonicznymi.
Lokalizacja hostingu, a pozycjonowanie zagraniczne
Lokalizacja hostingu to kolejny czynnik, który może mieć wpływ na pozycjonowanie zagraniczne. Adres IP witryny powinien pochodzić z tego samego kraju co geotargetowanie. Jednak zmiana hostingu na IP konkretnego kraju nie jest tak samo ważne jak kiedyś.
Link Building w pozycjonowaniu zagranicznym
Obecnie link building nie ma tak znaczącego wpływu na rankingi wyszukiwania jak kiedyś, jednak warto to robić dobrze. Nie zaleca się korzystania tylko z linków lokalizacyjnych, kampania budowania linków powinna zawierać linki lokalne i globalne.
- Lokalne katalogi internetowe są prostym sposobem tworzenia lokalnych łączy. W niektórych przypadkach zdarza się, że dobre katalogowanie wystarczy do osiągnięcia wysokich wyników pozycjonowania.
- Blogowanie, czyli pisanie artykułów na lokalnych stronach internetowych jest bardzo skutecznym sposobem budowania linków i ściągania ruchu lokalnych użytkowników. Artykuły powinny zostać napisane przez copywriterów doświadczonych w tej dziedzinie. .
- Linki ze stron internetowych klientów są bardzo skutecznym sposobem uzyskiwania linków.
- Wymiana linków z lokalnymi stronami internetowymi to kolejna metoda uzyskiwania lokalnych linków.
- Lokalny PR to bardzo przydatna technika tworzenia powiązań i zwiększania zainteresowania biznesem.
- Social media mimo, że nie dają wartości dofollow są ważnym elementem w budowaniu zaufania i powiązań z lokalnymi użytkownikami.
Ile kosztuje pozycjonowanie zagraniczne?
Koszt pozycjonowania zagranicznego może się bardzo różnić. Zależy to od wielu czynników. Cen również odzwierciedla jakość usług, dlatego warto przemyśleć swoje cele i wymagania.
300 – 1000 zł miesięcznie – mała konkurencja (blogi, małe strony)
1000 – 2000 zł miesięcznie – małe firmy z średnią konkurencją
2000 – 3000 zł miesięcznie – większe firmy z średnią konkurencją
3000 – 5000 zł miesięcznie – większe firmy z dużą konkurencją
Ceny dotyczą pozycjonowania jednej lokalizacji (w jednym języku lub na jeden kraj) oraz witryn zoptymalizowanych. Jeśli tak nie jest konieczne może się okazać stworzenie nowej witryny lub dostosowanie obecnej. Strona internetowa ma kluczowe znaczenie dla działań pozycjonowania. Witryna musi być przede wszystkim responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych.
Pozycjonowanie zagraniczne to proces, który wymaga badań i analiz, aby dobrać najlepszą strategię. Firmy działające na poziomie międzynarodowym mogą odnieść znaczne korzyści jeśli chodzi o rozwój biznesu i zdobywanie nowych Klientów. Pozycjonowanie zagraniczne na przestrzeni nadchodzących lat stanie się bardzo popularne. Z tego powodu już teraz warto zainwestować w poszerzenie oferty na rynki zagraniczne i osiągnąć lepsze wyniki przy mniejszych kosztach. Arenie międzynarodowa daje szerokie spektrum możliwości, a drzwi stoją otworem.
Jeżeli masz pytania lub chciałbyś otrzymać darmową wycenę lub audyt koniecznie zadźwoń lub napisz do nas. Z przyjemnością odpwoiemy na Twoje pytania.
Badanie rynku w pozycjonowaniu zagranicznym
Pozycjonowanie zagraniczne powinno rozpocząć się od wstępnych badań w celu potwierdzenia punktu wyjścia i potencjału dla każdego rynku międzynarodowego. Jakie informacje uzyskujemy dzięki badaniu rynku?
Pierwszym krokiem jest określenie aktualnej międzynarodowej widoczności wyszukiwania organicznego, ruchu i współczynnika konwersji.
Udzielenie odpowiedzi na te pytania pozwoli naszym specjalistom zidentyfikować najważniejsze potencjalne rynki międzynarodowe i języki, które mogą realnie ściągnąć ruch na stronę. Jeśli strona posiada wysoką lub średnią widoczność o wyższej jakości, możesz określić priorytety tych rynków i bezpośrednio zweryfikować każdy z nich pod kątem ich organicznego potencjału wyszukiwania.
Jeżeli jednak wchodzimy dopiero na rynek zagraniczny widoczność będzie niższa. Oznacza to oczywiście więcej pracy, czasu i pieniędzy. Uzyskanie satysfakcjonującej widoczności może zająć kilka, a nawet kilkanaście miesięcy i ma na to wpływ wiele czynników.