Tworzenie strony internetowej to nieodłączny krok przy otwieraniu biznesu.
Jeśli czujesz się kompletnie zagubiony i nie wiesz od czego zacząć, jeśli chodzi o tworzenie strony internetowej, jesteś we właściwym miejscu.
Ta lista pokaże dokładnie czego potrzebujesz, aby zacząć tworzyć swoją witrynę internetową?
Jeśli wykonałeś już jakieś badania i masz z grubsza pojęcie, co trzeba zrobić, aby zbudować stronę internetową, ta lista pomoże Ci dowiedzieć się, czy coś przegapiłeś (na wszelki wypadek). Dodaliśmy także linki do niesamowitych przewodników, aby zapewnić dobry start w biznes!
Jedną z największych pomyłek popełnianych przez ludzi podczas budowania swojej pierwszej witryny jest próba zrobienia zbyt wiele. To, co otrzymujesz, to niekończąca się lista rzeczy, które musisz zrobić i rzeczy, za które musisz zapłacić. Wkrótce jesteś przytłoczony i kończysz nie robiąc nic – czy to brzmi znajomo? Wiem o tym, bo byłam w tym miejscu niedawno. Zostałam całkowicie sparaliżowana niekończącymi się pytaniami i opcjami, kiedy budowałam swoją pierwszą stronę internetową. Po popełnieniu słusznej liczby błędów dowiedziałam się, że powinnam zacząć od prostych podstaw, by zbudować stronę internetową i dodać więcej funkcji, gdy strona internetowa zacznie się powiększać. Dlaczego tak się dzieje? A właśnie dlatego, że „nie wiesz, czego nie wiesz”.
Czy kiedykolwiek spakowałeś się na wakacje nie wiedząc gdzie jedziesz?
Kilka lat temu wybrałem się do Norwegii. Rzadko podróżowałem do miejsc, które są tak zimne i wilgotne. Gdzie w jednej minucie słońce zamienia się w ścianę deszczu. Nie byłem przygotowana na te zaskakujące warunki. Ale chyba każdemu się to kiedyś zdarzyło.
Podobnie jak pakowanie na wakacje w nowym miejscu, skąd wiadomo, jakie funkcje i narzędzia będą faktycznie używane w pierwszej witrynie?
Czy zmarnujesz czas i pieniądze na stworzenie strony internetowej z narzędziami i funkcjami, z których nie skorzystasz?
Czy wydacie ciężko zarobione pieniądze na niestandardowy projekt strony internetowej i zaawansowane funkcje, i tylko po to, aby dowiedzieć się później, że nie działają one dla docelowych odbiorców?
Czy w końcu zmienisz projekt swojej strony internetowej, ponieważ Twój niestandardowy projekt nie zadziałał, tylko po to, aby modlić się, że nowy projekt da lepsze rezultaty?
Po zbudowaniu kilkunastu różnych typów stron internetowych, nauczyłam się złotej zasady przy uruchamianiu pierwszej witryny: To, co myślisz, że chcesz, jest często odmienne, od tego, czego naprawdę potrzebujesz.
Zacznij więc od podstawowej wersji witryny, której potrzebujesz. Sprawdź, co działa, a czego nie ma na Twojej stronie, przy minimalnym nakładzie czasu i pieniędzy. Gdy już wiesz, co działa, możesz mądrze inwestować w swoją witrynę.
Lista kontrolna – co jest potrzebne do zbudowania strony internetowej
Jeśli chcesz mieć stronę internetową, na której nie akceptujesz żadnych płatności online (nie jest to sklep internetowy), nie potrzebujesz możliwości rezerwacji przez Internet lub zarządzania płatnymi członkami, poniższe podstawowe zasady często wystarczą aby zbudować dobrą, funkcjonalną stronę internetową..
9 rzeczy, które musisz uruchomić na stronie internetowej
# 1 – Nazwa domeny
# 2 – Biznesowy adres e-mail
# 3 – Oprogramowanie do tworzenia witryn internetowych
# 4 – Hosting WWW
# 5 – Projektowanie szablonu strony internetowej
# 6 – Projektowanie logo
# 7 – wysokiej jakości obrazy na stronie internetowej
# 8 – Image Editors
# 9 – Google Analytics
# 1 Uzyskaj nazwę domeny
Nazwa domeny jest często pierwszą rzeczą, której potrzebujesz podczas uruchamiania witryny. To Twój adres cyfrowy, z którego ludzie będą korzystać, aby uzyskać połączenie z Twoją witryną.
Na przykład nazwa domeny dla tej witryny to www.internetpro.pl
Możesz łatwo sprawdzić, czy Nazwa, którą chcesz, jest dostępna i ile będzie kosztować, zwykle wynosi około 30-60 zł rocznie.
# 2 Tworzenie strony internetowej – Uzyskaj firmowy adres e-mail
Jestem zwolennikiem biznesowego adresu e-mail dla każdego, kto poważnie myśli o budowaniu firmy. Dlaczego? Nie ma nic bardziej skutecznego w kruszeniu wiarygodności Twojej witryny lub firmy za pomocą wiadomości e-mail, takich jak prywatne, wymyślone nazwy maili. To nie wygląda zbyt profesjonalnie. Czy ich usługi lub produkt są wiarygodne? Wiem, że to brzmi surowo i osądzająco, ale wiele osób tak myśli! Nie jest łatwo zbudować zaufanie i zdobyć wiarygodność w Internecie. Kiedy widzę, że firmy używają darmowych kont e-mail dla swojej strony internetowej firmy, to naprawdę każe mi kwestionować, jak solidny i godny zaufania jest to biznes. Pewnie, jeśli Znam już Twoją firmę i od wielu lat używam Twojej usługi, mniej zależy mi na tym, z jakiego adresu e-mailowego korzystasz. Jednak nie zawsze tak jest – większość odwiedzających Twoją witrynę będzie mogła dowiedzieć się czegoś o Twojej firmie po raz pierwszy.
Jeśli masz nazwę domeny, możesz jej użyć do utworzenia firmowej poczty e-mail, na przykład kontakt@internetpro.pl
# 3 Wybierz oprogramowanie do budowania strony internetowej
Oprogramowanie do budowania stron internetowych jest tym, czego używasz do budowania swojej witryny. Niektórzy z bardziej popularnych twórców stron internetowych, o których być może słyszałeś, to WordPress, Wix, Squarespace i Weebly. Dlaczego warto używać takich programów? Ponieważ jest to po prostu zdumiewająco łatwe! Po co robić sobie więcej pracy, kiedy można zrobić krótką wycinankę i nadal tworzyć profesjonalną stronę internetową W zależności od poziomu umiejętności i skomplikowanych funkcji na stronie, niektóre konstruktory stron internetowych będą działały lepiej niż inne.
Oto niektóre z najpopularniejszych platform budowniczych witryn:
Wix: Wszechstronna strona internetowa: Mają większość funkcji i narzędzi, jeśli chodzi o narzędzia do tworzenia witryn typu „przeciągnij i upuść”. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz narzędzia do rezerwacji online, wstawiania tła wideo, czy tworzenie sklepu internetowego, Wix to gwarantuje.
Powód: Najlepszy projektant stron internetowych zorientowany na projekt: ich szablony są tak dobre, że mogą sprawić, że wyglądają jak indywidualnie zaprojektowane.
Najłatwiejszy w użyciu Kreator stron internetowych: Dzięki niemu możesz zbudować naprawdę dobrą stronę internetową, nawet jeśli śmiertelnie boisz się technologii!
WordPress: Najbardziej elastyczny kreator stron: WordPress nie jest łatwy do nauczenia dla początkujących.
Wskazówka: WordPress jest bez wątpienia najbardziej elastycznym i wydajnym narzędziem do tworzenia stron internetowych na liście. Mimo to WordPress nie jest, moim zdaniem, czymś, co zasugerowałbym ludziom pozbawionym lub o ograniczonych umiejętnościach technologicznym, lub tym, którzy nigdy wcześniej nie budowali strony internetowej. Dlaczego? Ponieważ WordPress ma znacznie wyższą krzywą uczenia się i koszty konfiguracji niż jakiekolwiek w pełni zarządzane oprogramowanie do tworzenia witryn internetowych, takie jak Wix, Squarespace czy Weebly. WordPress również nie oferują dedykowanego zespołu wsparcia Jeśli masz czas i pieniądze na naukę, budowanie i zarządzanie witryną WordPress jest naprawdę zaskakująco proste. W przeciwnym razie proponuję zacząć od dowolnych narzędzi do tworzenia witryn typu „przeciągnij i upuść”, takich jak Wix, Squarespace i Weebly.
# 4 Dobry Hosting
Host jest jednostką pamięci, w której zawartość witryny internetowej jest dostępna online. Gdy ktoś wprowadzi nazwę domeny w przeglądarce, przeglądarka pobierze zawartość witryny z hostingu. Rodzaj hostingu, który wybierzesz, zależy od tego jaki ruch przewidujesz na stronie.
Istnieją 4 ogólne typy hostingu:
Shared Hosting: dzielisz serwer z innymi witrynami. Tak jakbyśmy wynajmowali z kimś pokój w akademiku.
VPS Hosting: W dalszym ciągu dzielisz serwer z innymi stronami internetowymi, ale masz większą pojemność, by obsłużyć większą liczbę odwiedzających. Wyobraź sobie, że zostałeś przeniesiony do mieszkania w budynku mieszkalnym. Nadal dzielisz budynek, ale teraz masz całe mieszkanie dla siebie, oddzielone od innych osób.
Hosting dedykowany: Masz serwer dla siebie i nie musisz się nim dzielić. Tak jak wynajęcie wolnostojącego domu. . Jest to często używane przez bardzo duże strony internetowe dla przedsiębiorstw.
Free Hosting: Jest to przewidziane dla wszystkich w pełni zarządzanych kreatorów stron internetowych typu „przeciągnij i upuść”, o których wspomnieliśmy powyżej.. Jeśli używasz w WordPressa lub innego kreatora strony internetowej, takiego jak Wix , Squarespace lub Weebly, nie musisz się martwić o hosting. Zarządzają oni całym aspektem hostingu.
# 5 Wybierz szablon strony internetowej
Tworzenie strony internetowej, a gotowe szablony.
Szablon strony internetowej to gotowy projekt strony internetowej, który pozwala uzyskać profesjonalnie wyglądającą witrynę bez konieczności zatrudniania WebDesignera. Zapewnia szybki, łatwy i ekonomiczny sposób tworzenia witryny www.
Jeśli używasz WordPressa, możesz znaleźć świetne szablony w WooThemes i Mojo Marketplace. Jeśli używasz Wix, Squarespace i Weebly, zapewnią one bezpłatne projekty szablonów stron internetowych.
Tworzenie strony internetowej – Polecam WordPress DIVI lub Wix: Duża biblioteka szablonów, około 500 profesjonalnych szablonów. Ich szablony umożliwiają dostęp do kodów dzięki czemu możesz wprowadzać niestandardowe zmiany, jeśli tylko chcesz.
# 6 Logo, nieodłączny element tworzenia witryny
Logo to świetny sposób na stworzenie marki dla Twojej firmy i strony internetowej. Istnieją dwa sposoby na stworzenie własnego logo firmy – nawet jeśli nie jesteś mistrzem w projektowaniu lub jeśli nie wiesz jak korzystać z narzędzi do edycji obrazu:
Opcja 1: Zatrudnij projektanta grafiki:
Opcja 2: Użyj generatora logo, aby utworzyć własne logo w ciągu 1 minuty. Generatory logo pozwalają tworzyć profesjonalne logo bez żadnych umiejętności projektowania graficznego. Nie potrzebujesz jedynego w swoim rodzaju projektu logo, ale wciąż potrzebujesz profesjonalnego i estetycznego logo. Generatory logo mogą być bezpłatne i płatne.
# 7 Wysokiej jakości obrazy na stronie internetowej
Sekret tworzenia profesjonalnie wyglądającej witryny bez zatrudniania projektanta są właśnie zdjęcia i obrazy. Używaj wysokiej jakości, unikalnych obrazów! Tak, użycie wysokiej jakości grafiki i fotografii jest najłatwiejszym sposobem, aby Twoja strona wyglądała na 100 razy lepszą. Gdy zobaczysz stronę internetową zawierającą rozmyte zdjęcia fałszywych modeli giełdowych, nie ma to wpływu na percepcję lub zaufanie do strony internetowej czy firmy, którą reprezentuje? Nie każdy jest utalentowanym fotografem , więc znalezienie takich obrazów może być wyzwaniem. Nie trzeba jednak panikować. Oto kilka niesamowitych źródeł, w których można znaleźć piękne obrazy, aby podnieść poziom profesjonalizmu witryny: GettyImages.com, Shutterstock.com, Bigstock.com iStock.com.
# 8 Edytory Obrazów
Edytor obrazów jest jednym z najbardziej użytecznych narzędzi – zwłaszcza, jeśli nie posiadamy dobrego grafika. Nawet jeśli nie masz wielu grafik i zdjęć na stronie internetowej, wciąż musisz przycinąć, obrócić lub zmienić rozmiar obrazów w każdym momencie. Bezpłatne edytory są jednak wystarczająco dobre, aby można było łatwo przycinać, obracać, zmieniać rozmiar i ponownie formatować obrazy.
Oto kilka darmowych edytorów:
BeFunky: Jest bardzo intuicyjny w użyciu i posiada wiele gotowych narzędzi, które sprawiają, że edycja jest śmiesznie prosta. Posiada wszystkie funkcje oferowane przez PicMonkey i większość zaawansowanych narzędzi Pixlr.
Pixlr: Świetna alternatywa dla Photoshopa. Tego, czego brakuje w gotowych narzędziach, nadrabia elastyczność i zaawansowane narzędzia podobne do Photoshopa. Ma niewielką krzywą uczenia się.
PicMonkey: Najprostszy w użyciu. Doskonale nadaje się do tworzenia portretów lub tworzenia banerów czy reklam, wizytówek, a nawet kartek okolicznościowych. Podczas gdy PicMonkey nie ma tylu funkcji, co BeFunky lub Pixlr, ale jest prosty w użyciu.
# 9 Połacz z Google Analytics
Dla każdego, kto poważnie myśli o swojej firmie / witrynie i ma ambicję zwiększenia liczby odwiedzających rok po roku, dzień po dniu to potrzebujesz Google Analytics. Jest to narzędzie do analizy danych, aby zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z Twoją witryną. Możesz dowiedzieć się, ile osób odwiedza witrynie, która strona jest najpopularniejsza, jak długo przebywają na każdej stronie, na której stronie większość użytkowników wychodzi itd. Wszystkie te dane mogą pomóc lepiej zrozumieć użytkownika i wiedzieć, które strony należy poprawić. Na przykład, jeśli dana strona jest często odwiedzana, ale odwiedzający nie pozostają zbyt długo (w porównaniu z ogólną średnia) i jest to ważna strona, wtedy możesz sprawdzić, dlaczego tak się dzieje, więc możesz ulepszyć daną podstronę. Jest to szczególnie ważne, ponieważ nie możesz fizycznie zobaczyć ani rozmawiać z odwiedzającymi (jak w prawdziwym sklepie fizycznym). Podczas analizy Google nie można uzyskać WSZYSTKICH informacji potrzebnych do ulepszenia witryny, ale jest to dobre miejsce na rozpoczęcie.
Przeczytaj również:
Teraz, gdy wiesz, czego potrzebujesz do tworzenia strony internetowej, na co czekasz? Zacznij budować swoją witrynę już dziś!