Firmy w branży finansowej wykorzystują często pozycjonowanie usług finansowych, aby poprawić wrażenia klientów i zaspokoić potrzeby coraz bardziej wymagających klientów. Liczba firm świadczących usługi finansowe, które uważają się za cyfrowe wzrosła o 73% od 2016 r. Dzięki coraz większej liczbie firm finansowych zajmujących się technologią cyfrową, przestrzeń online staje się zatłoczonym i konkurencyjnym miejscem. Może to być trudne aby ludzie klikali w Twoją witrynę w wyszukiwarkach, zwłaszcza jeśli nie znajdujesz się na pierwszej stronie wyników.
W rzeczywistości 90% użytkowników nie przegląda pierwszej strony wyników Google, a kluczowe są tylko 3 pierwsze miejsca.
Pozycjonowanie usług finansowych a konkurencja
Ponieważ konkurencja nabiera tempa, trudno jest nadążyć za dzisiejszym krajobrazem. Aby sprostać temu wyzwaniu, przedstawiliśmy kilka kluczowych strategii, które pomogą Ci zapewnić, że Twoja strategia SEO pomoże Ci wyjść na góre listy wyników.
Proste adresy URL to podstawa przy pozycjonowaniu usług finansowych
Twoje adresy URL są często pierwszą rzeczą, którą zobaczą wyszukiwarki i przyszli klienci. Są to elementy składowe, które tworzą hierarchię witryny, która prowadzi użytkowników do miejsca docelowego w Twojej witrynie. Jeśli na swojej stronie oferujesz różne kredyty to powinieneś zbudować odpowiednie podstrony dla każdego z kredytów które oferujesz. Pozwoli to lepiej zaindeksować się Twojej witrynie i zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
Dlatego powinieneś wybrać adresy URL, które są trafne i proste. Dodaj szczegółowe informacje, takie jak miasto, nazwa firmy i świadczone usługi. Na przykład https://internetpro.pl/pozycjonowanie jest idealnym adresem URL. Informuje użytkownika o Twojej lokalizacji, rodzaju usług finansowych, które oferujesz i czego mogą się spodziewać po kliknięciu.. Zapewni to czytelność Twoich odbiorców i da wyszukiwarkom określoną strukturę do naśladowania.
Przy pozycjonowaniu usług finansowych powinieneś unikać używania zbędnych słów i znaków w swoich adresach URL. Na przykład, nigdy nie używaj tego samego słowa więcej niż raz w strukturze adresu URL – myli to wyszukiwarki i co ważniejsze twoich użytkowników. Dzięki temu, że adresy URL są krótkie i proste, oczyścisz ścieżkę dla wyszukiwarek, by wykryć najbardziej pożądane słowa kluczowe dla tej strony.
Dodaj tekst alternatywny do obrazów
Wyszukiwarki preferują witryny ze zdjęciami i filmami. Dlatego Twoja witryna z usługami finansowymi powinna wykorzystywać różnorodne materiały wizualne do ulepszania SEO. Podczas gdy wyszukiwarki potrafią czytać tekst w Twojej witrynie, nie mają takiej możliwości dzięki obrazom. Zamiast tego wyszukiwarki wykorzystują alternatywny tekst do czytania i zrozumienia zdjęć w Twojej witrynie. Ten „tekst alternatywny” to opis, który można wstawić jako atrybut w formacie HTML. Aby upewnić się, że tekst alternatywny jest zoptymalizowany, należy dołączyć zwięzłe streszczenie tego, co zostało przedstawione, bez dodawania zbyt wielu dodatkowych słów kluczowych. Poprawi to twoje rankingi wyszukiwania, przechwytujące ważne słowa kluczowe i ułatwiając indeksowanie Twojej witryny.
Planowanie słów kluczowych dla branży finansowej
Pozycjonowanie usług finansowych nie jest proste dlatego musisz odkryć słowa wyszukujące docelowych odbiorców i zintegrować je z treścią, tagami tytułu i adresami URL. Narzędzie planowania słów kluczowych Google jest nieocenionym narzędziem przy strategiach dotyczących słów kluczowych. Użyj go, aby odkryć słowa kluczowe, które są najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy świadczącej usługi finansowe, i zidentyfikuj liczbę wyszukiwań oraz liczbę konkurencji dla każdego z nich. Zdobędziesz wiedzę, która pokazuje, czego szukają Twoi odbiorcy, warunki, które zyskują najwięcej ROI i gdzie są luki do wypełnienia dla lepszej strategii SEO.
W branży finansowej nie przesadzaj ze słowami kluczowymi
Przy pozycjonowaniu usług finansowych unikaj używania nadmiaru słów kluczowych w witrynie w celu uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Ta tendencja, znana jako wypychanie słów kluczowych, jest taktyką, która przyniesie więcej szkody niż pożytku. Wyszukiwarki wychwycą słowa kluczowe, które są nadmiernie używane w Twojej witrynie lub wyglądają jak spam. W rzeczywistości Google oznaczy Twoją witrynę jako wypełnienie słowem kluczowym za pomocą komunikatu „ukryty tekst i / lub wypychanie słów kluczowych”. Ważne jest, aby omijać upychanie słów kluczowych i związane z tym kary.
Aby uniknąć pokusy wypychania słów kluczowych, spróbuj skoncentrować każdy fragment treści na konkretnym słowie kluczowym i dokładnie się na tym zagadnieniu. Na przykład, jeśli tworzysz stronę o zarządzaniu aktywami, pamiętaj, aby zaoferować wnikliwe i przemyślane informacje dotyczące różnych elementów zarządzania aktywami w Twojej firmie finansowej. Skupiając treść wokół podstawowych słów kluczowych i wykorzystując je w sposób naturalny do pisania, wspinasz się na górę wyszukiwarek.
Linki ze stron o finansach
Jeśli Twoja witryna otrzymuje link zwrotny, oznacza to, że witryna zewnętrzna odesłała do Ciebie. Wyszukiwarki używają linków zwrotnych do sprawdzania, czy Twoje treści są wystarczająco wiarygodne, aby można je było połączyć z innymi. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ daje autorytetowi witryny i zapewnia wyższą pozycję w wyszukiwarkach.
Aby uzyskać wysokiej jakości linki wsteczne, musisz tworzyć odpowiednie treści, które kształcą twoich odbiorców. Istnieje wiele sposobów na zarabianie i budowanie swoich linków wstecznych, takich jak zasięg PR, angażowanie infografik i bycie wymienionym w katalogach biznesowych. Wykorzystując te strategie, Twoja firma zyska widoczność, zwiększy ruch i zbuduje wiarygodność w tym samym czasie.
Pozycjonowanie usług finansowych – podsumowanie
Najwyższa pozycja w wyszukiwarkach zapewni Twojej firmie z sektora usług finansowych ekspozycję, której potrzebuje, aby się rozwinąć. Aby to osiągnąć, należy wyczyścić adresy URL, dodać tekst alternatywny do obrazów, zweryfikować słowa kluczowe, uwzględnić odpowiednie treści i uzyskać linki zwrotne wysokiej jakości. Ustaw wysoko poprzeczkę i pozycjonuj się wyżej dzięki silnej strategii SEO, która oddziela Twoją markę od reszty.