Page Rank
Pamiętna data, 15 kwietnia 2016, będzie jednoznacznie kojarzyć się z odejściem w niepamięć wskaźnika Page Rank z Google Toolbara. Czy to dobrze czy to źle odpowiemy w dalszej części wpisu.
Czym był wskaźnik Page Rank?
Dla tych co nie wiedzą wyjaśnimy na początek definicję. Page Rank był jedynym i oficjalnym wskaźnikiem wartości serwisu www. Google w swojej skali od 0-10 oceniał witrynę pod kątem jakości. Wszyscy SEOmaniacy dążyli do uzyskania zielonego paska bo w taki sposób Google prezentował najlepiej przygotowane strony. Im serwis miał więcej wysokiej jakości linków tym lepszą miała ocenę, tzw. Page Rank.
Czy komuś był potrzebny Page Rank?
Do momentu kiedy Page Rank był na bieżąco aktualizowany jego przydatność rzeczywiście była bardzo istotna w monitorowaniu jak Google „widzi” naszą stronę. Niestety w 2013 zaprzestano aktualizacji tego wskaźnika a jego wykorzystanie było tylko zauważalne w momencie sprzedaży wartościowej domeny.
Co się stało z popularnym Page Rank?
W dniu 8.03.2016 zakomunikowano zniknięcie wskaźnika Page Rank a 15.04.2016 nie było już po nim śladu. Czy to dobrze? Skoro narzędzie nie było aktualizowane to odpowiedź na to pytanie jest oczywista.
Warto jednak wiedzieć, że pomimo iż Page Rank zniknął z Google Toolbara, cały czas funkcjonuje i Google wykorzystuje go w swoim algorytmie w celu ustalenia rankingu.