Jak wybrać najlepszą agencje SEO ? – 10 kroków do dobrego wyboru
Żyjemy w czasach telefonów i internetu – czy jest to otwarta furtka do nowych klientów czy przekleństwo ? Wszystko zależy od tego jak wykorzystamy te narzędzia. Według danych udostępnionych przez PwC co drugi Polak robi zakupy online albo przynajmniej zapoznaje się z ofertą produktów na stronie danej firmy. Dlatego właśnie coraz ważniejsza staję się widoczność i aktywność w internecie. Pomocna w kreowaniu wizerunku oraz jego promowaniu staje się dobra agencja SEO. Taką decyzje ułatwi Tobie kilka prostych kwestii.
-
Doświadczenie – czyli sprawdzamy jak długo działa potencjalna agencja. Im dłuższa jej historia tym lepiej. Stwierdzenie to krzywdzi debiutujące agencje SEO, jednakże poprzez stałą obsługę firm o różnej wielkości i profilu zdobywa się doświadczenie i poznaje rynek co zapewnia profesjonalne i świadome działania. Staż oraz referencje od zadowolonych klientów można znaleźć najczęściej na stronie danej agencji . To właśnie te dwie cechy budują wiarygodność i potwierdzają rzetelność takiej firmy.
-
Portfolio – trzeba się zorientować czy agencja poruszała się już w ramach Twojej branży. Jak wiadomo inna strategia będzie potrzebna dla branży budowlanej, a zupełnie inna dla e-commerce . Dobrze jest więc mieć pewność , że oddajemy się w ręce firmie ,która posiada już doświadczenie w danym temacie. Wtedy można przygotować odpowiedni zakres działań dotyczący m.in. pozycjonowania czy kampanii PCC.
-
Zainteresowanie – prowadząc rozmowy przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy powinniśmy zwrócić uwagę na podejście do klienta. Czy dana agencja interesuje się poznaniem Twojej firmy od zaplecza , wypytuje o Twoje potrzeby i o cele ,na które jesteś nastawiony. Prawdziwe zaangażowanie będzie potwierdzeniem ,że warto podjąć współprace i zainwestować w SEO. Unikaj też dużych agencji obsługujących setki klientów którzy idą na ilość, a nie na jakość.
-
Konkurencja – oczywiście informacje o konkurencji na rynku można wyszukiwać w internecie, ale kto ma wiedzieć lepiej z kim się ścigasz jak nie właśnie Ty. Dlatego ważne jest aby agencja poznała Twoje zdanie w tym temacie przez co umożliwisz dokładniejsze przeanalizowanie działań konkurencji. Ustalenie w czym Cię wyprzedzili ,jakie są ich mocne ,a jakie słabe strony i wykorzystanie tego w Tworzeniu waszego projektu.
-
Potencjał – kiedy już agencja dostanie wszystkie powyższe informacje czas wybadać na ile potrafią to wykorzystać i przekształcić w strategie. Powinieneś dostać konkretne propozycje działań i przedstawienie pomysłów, planu wdrążenia, wykorzystywane narzędzia i programy oraz zakres cen. Co będzie świadczyło o profesjonalnym i indywidualnym podejściu do klienta.
-
Techniki – żadna firma nie lubi dzielić się swoimi metodami, które pozyskiwano przez lata doświadczenia. Są to elementy budujące przewagę nad konkurencją, dlatego ten temat powinien być krótki i zwięzły. W końcu szukamy agencji ponieważ się na tym nie znamy wystarczająco , techniczny język i nazwy programów nic nam nie mówią także pozostawmy to ekspertom.
-
Pomysł – każdy trafiając do agencji ma już jakąś swoją wizje marketingu. Musimy dowiedzieć się czy jesteśmy to w stanie uzyskać od takiej firmy. To właśnie oni znają się najlepiej na swojej branży. Wiedzą jakie są możliwości i realia. Doceń jeżeli ktoś szczerze powie Tobie , że pewne działania nie mają sensu albo , że obiecuje gwiazdki z nieba. Profesjonalna firma wie gdzie są granice i jakie cele są w stanie osiągnąć na obecnym rynku.
-
Słowa kluczowe – powinna być to wspólna, partnerska praca. Ty jako ekspert swojej branży wiesz co się u Ciebie najlepiej sprzedaje, co cieszy się zainteresowaniem ,a co chciałbyś wypromować. Z drugiej strony agencja ,która dzięki swojemu doświadczeniu i narzędziom zweryfikuje na ile będą one skuteczne. Najlepiej jeżeli będziesz posiadał już wcześniej listę takich fraz. Na tej podstawie przygotują dla Ciebie ofertę. Wtedy powinieneś sprawdzić trafność słów i dopytać jeżeli coś wydaje się być nie związane z Twoimi usługami czy produktami.
-
Monitoring – warto dowiedzieć się na podstawie jakich wskaźników i przez jakie narzędzia będą monitorowane pozycje. Agencja powinna udostępnić Ci narzędzia umożliwiające obserwowanie Twojej pozycji ,a także powinni zapewnić analizę postępów. Takie regularne śledzenie pozwoli na wyeliminowanie pewnych błędów czy wprowadzenie nowej strategii poprawiając tym samym efekt działania.
-
Opiekun – ważne jest abyś od początku wiedział, kto się Tobą i Twoją firmą zajmuje. Ustal jaki będziesz miał z nim kontakt , na jakiej zasadzie będziecie współpracować. Daje to nam gwarancje , że przyjęta strategia będzie się rozwijać i zapewnia to ciągłość podejmowanych działań.
Jeżeli chcesz zaistnieć w świecie internetu musisz być widoczny w wyszukiwarce. Wybór firmy SEO, której powierzymy zadbanie o naszą pozycje i wizerunek powinien być przeanalizowany ponieważ może mieć on wpływ na Twój biznes.