Ile kosztuje pozycjonowanie
Z trudnością można dzisiaj wskazać firmy, które nie zdecydowały się na zbudowanie swojej firmowej strony www. Nie bez powodu mówi się dzisiaj, że „firma, która nie jest obecna w Internecie” nie istnieje. Jednak samo stworzenie nawet najlepszej witryny to zbyt mało, aby odnieść sukces. O sukcesie można mówić dopiero wtedy, kiedy jest ona odwiedzana przez licznych internautów. A internauci licznie odwiedzają tylko te strony, które w wynikach wyszukiwarki zajmują wysoką pozycję. I tutaj dochodzimy do sedna, czyli do pozycjonowania.
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Search engine optimization (w skrócie SEO) to szereg działań opracowanych dla konkretnej strony www, które mają sprawić, że w wyszukiwarkach będzie ona zajmowała wysoką pozycję. Działanie te polegają między innymi na dobraniu tak zwanych słów kluczowych. Słowa kluczowe czy inaczej frazy mają za zadanie opisać usługę lub produkt, który oferujemy za pośrednictwem swojej strony www. To według słów kluczowych – zapytań- zdecydowana większość internautów wchodzi na interesujące ich strony internetowe. Wybrane słowa kluczowe nie mogą być zbyt popularne. Ważną kwestią przy pozycjonowaniu stron jest także sama budowa strony. Powinna ona zostać tak zbudowana, aby najbardziej popularne wyszukiwarki oceniały ją bardzo wysoko.
Ile będzie mnie kosztowało pozycjonowanie strony?
Ile zapłacimy za pozycjonowanie swojej strony zależy przede wszystkim od tego, czy w branży, w której działamy panuje duża konkurencja. Jeśli nasza firma działa w sektorze, w którym panuje mała konkurencja, pozycjonowanie nie będzie wiązało się ze zbyt dużymi kosztami. W przypadku, kiedy jednak oferujemy produkt lub usługę, która nie jest niszowa, musimy się liczyć ze sporymi kosztami. Ile zapłacimy za pozycjonowanie zależy także od tego, czy zdecydujemy się na skorzystanie z usług firmy, która dokłada wszelkich starań, aby strona klienta rzeczywiście zajęła wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Ile czasu powinno trwać pozycjonowanie?
Na pytanie, kiedy odczujemy efekty pozycjonowania strony nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Zależy to bowiem od bardzo wielu czynników, w tym od tego, jak dużą mamy konkurencję. Firmy działające w niszowych branżach mogą spodziewać się pierwszych efektów po mniej więcej 2-3 miesiącach. Te działające w bardziej popularnych sektorach muszą uzbroić się w sporą dawkę cierpliwości: pierwsze efekty mogą być widoczne bowiem dopiero po sześciu, a nawet po dwunastu miesiącach. Jedna uwaga: pozycjonowanie powinno być procesem ciągłym i trwać minimum 1 rok.