Samodzielny sklep internetowy to Twoje okno na przyszłość. Branża e-commerce rosnąca rok do roku w zawrotnym tempie, to szansa na Twój sukces. Zamiast tkwić wśród tradycyjnych rozwiązań, postaw na nowoczesny biznes w sieci i otwórz własny sklep internetowy.Założenie sklepu internetowego to okazja, by za pomocą prostych narzędzi szybko zdobyć bardzo wdzięczny rynek i oddanych klientów. To również możliwość poszerzenia dotychczasowej działalności oraz pozyskanie nowych klientów. Sklep internetowy to obecnie najpopularniejsza forma handlu za pośrednictwem sieci.

Niezależność

Prowadzenie sklepu internetowego wiążę się z wieloma obowiązkami, jednak z drugiej strony to także przyjemność. Zawsze marzyłeś o tym, by być swoim szefem? Otwierając samodzielny sklep internetowy, bierzesz sprawy w swoje ręce: sam decydujesz o swoim dniu pracy i masz największy wpływ na własną niezależność finansową. Warto także założyć sklep internetowy, ponieważ prowadząc go, możesz się samorealizować. Tylko od Ciebie zależy, co będziesz sprzedawał i, w którą stronę rozwinie się Twoja kariera.

Niższe koszta

Prowadząc sklep internetowy nie trzeba ponosić kosztów związanych z wynajmem lokalu czy opłat za energię. Personel obsługujący można zredukować do minimum. Tak więc oprócz opłata za pozycjonowanie sklepu internetowego czy prowadzenie jakiś kampanii typu Adwords nie potrzebujemy nikogo zatrudniać. Dobrze jest mieć zaufaną Agencje Interaktywną, która zajmie się zapleczem naszego wirtualnego sklepu pod kątem SEO. 

Szeroki zasięg

Oferta sklepu internetowego dociera do odbiorców z całego kraju, a często również z zagranicy. Nie jesteśmy zakorzenieni w jednym miejscu. Działamy na cały kraj, a nawet i świat. Przetłumaczenie sklepu i opisów produktów to kilka godzin pracy, a zasięg zwiększy nam się nieporównywalnie. Za ekranem komputera mogą siedzieć ludzie z różnych zakątków świata, a klikając przycisk “kup” stają się Twoim klientem.

Wygoda

Nawet największy tradycyjny sklep nie pozwoli na wyeksponowanie każdego produktu w jednakowy sposób. Powierzchnia użytkowa lokalu jest ograniczona. Klienci często przepychają się z wózkiem między regałami w nerwowych poszukiwaniach produktu, ciasno umieszczonego między innymi towarami. Oferta sklepu internetowego posiada przejrzysty podział na kategorie. Każdy produkt można dokładnie obejrzeć na zdjęciu. Opis ułatwi poznanie jego cech, a cena nierzadko jest o wiele niższa. Ponadto sklep internetowy pozwala na umieszczenie nieograniczonej liczby produktów w ofercie, jednakowo wyeksponowanych dla oczu klienta. Możemy zaprezentować klientowi katalog produktów czy znaleźć dokładnie czego potrzebuje  nie chodząc po całym lokalu w poszukiwaniu czy jest ta rzecz na stanie czy nie. Po każdym zakupie produktu jego stan magazynowy się aktualizuje. Przez co sklep staje się wiarygodny. 

Wprowadzanie nowych produktów do oferty, zarządzanie transakcjami i realizacja zamówień odbywa się za pomocą wygodnych funkcji panelu administracyjnego. Organizacja oferty to kwestia Twojej wyobraźni. Obsługa panelu jest tak łatwa, że nie sprawi kłopotu nawet tym, którzy posiadają jedynie podstawową wiedzę z zakresu pracy z komputerem. Wystarczy trochę czasu na zrobienie i obrobienie zdjęć, przygotowanie opisów i wrzucenie tego na witrynę.

Dlaczego jeszcze warto mieć sklep internetowy?

Ponieważ będziesz mógł kreować własną markę. Nie będziesz jednym z wielu anonimowych sprzedawców, jak w przypadku Allegro. Nie będziesz również płacił nikomu prowizji od sprzedaży czy dostosowywał się do restrykcyjnego regulaminu. Sam będziesz ustalać ceny, marże czy zarządzać wyglądem. Prowadząc sklep internetowy, będziesz mógł zdobyć rzeszę lojalnych klientów, którzy będą utożsamiać się z misją i wartościami Twojej marki. Zbudujesz aktywną i zaangażowaną społeczność, która nawet jeśli podniesiesz ceny będzie kupować Twoje produkty. Kreacja marki i budowanie wiarygodności uda się w pełni jedynie we własnym e-sklepie, a nie na portalu handlowym.

Trzeba pamiętać o tym, że sklep internetowy, to świetny biznes i realne przychody, jednak nie poprowadzi się sam ani tym bardziej nie przyniesie od razu zysków w pięknej, pękatej kopercie. Formalności nie są problemem, zresztą, jeżeli nie czujesz się pewnie w temacie e-commerce- zleć postawienie sklepu profesjonalistom. Chodzi o przygotowanie mentalne. Warto prześledzić przykładowe realizacje, aby ustalić profil swojego sklepu. Dobrze też pamiętać o tym, że każdy sklep musi być integralnie połączony z płatnościami on-line i najlepiej, gdy ma  „wielkie wejście”, czyli solidną reklamę w Social Mediach. Musisz wiedzieć, jakie narzędzia i czyja pomoc będzie Ci niezbędna przy poprowadzeniu nowego biznesu. Dlatego najlepiej znaleźć specjalistę, który przygotuje sklep, przeprowadzi szkolenie z zarządzania nim oraz zajmie się wypozycjonowaniem strony poprzez linkowanie czy artykuły. Oraz przeprowadzenie kampanii Adwords czy na Facebooku.