SEO, czyli pozycjonowanie stron www to jedna z form marketingu internetowego. Czy do działań tych opłaca się włączań także inne usługi marketingowe?

Po co mi pozycjonowanie strony?

Liczba osób, które w Internecie poszukują różnych informacji stale rośnie. Lawinowo przybywa nie tylko użytkowników Internetu, ale także firm, które mają własne strony www. Ale korzyści ze strony, która zajmuje wysoką pozycję w popularnych wyszukiwarkach internetowych jest niewielka. Im wyższą pozycję twoja strona zajmuje w wyszukiwarkach, tym więcej internautów na nią trafia. Firmy SEO zajmują się właśnie szeregiem działań, które mają sprawić, że twoja strona wskoczy w wyszukiwarce na wysoką pozycję. Na działania te składa się między innymi wybór słów kluczowych, optymalizacja strony i budowanie linków zewnętrznych. Strona powinna być przyjazna dla internautów, a wybór słów kluczowych dobiera się pod względem ich popularności i oryginalności.

Dlaczego warto łączyć SEO i inne usługi marketingowe?

Pozyskanie nowych użytkowników strony staje się coraz bardziej trudne. Pochłania także coraz większe koszty. Strona internetowa musi być dzisiaj mobilna, szybka. Powinna także dostarczać interesujących treści. Wszystko te czynniki mają wzbudzić w użytkownikach przywiązanie do strony, a w efekcie doprowadzić do tego, aby skorzystał on z oferowanych przez nas usług, czy produktów. Dostrzeżono więc konieczność łączenia pozycjonowania stron i innych działań marketingu internetowego. Coraz bardziej powszechne staje się więc wykorzystywanie content marketingu, który polega miedz innymi na tym, iż pomiędzy odbiorcą a właścicielem strony budowane są długotrwałe relacje. Korzysta się przy tym z atrakcyjnych dla użytkownika form przekazu: infografiki, webinarium, poradników i artykułów o atrakcyjnej (ale prawdziwej) dla internautów treści. Wielu przeciwników łączenia usług SEO z innymi działaniami marketingowymi jest zdania, że nie warto zajmować się naraz kilkoma różnymi rodzajami usług. Ale są oni w mniejszości. Największe agencje SEO prężnie się rozwijają i osiągają duże zyski finansowe dzięki temu, że stały się agencjami interaktywnymi, które nie skupiają się wyłącznie na świadczeniu usług SEO. Korzyść z takiej szerokiej formy działalności odnoszą nie tylko agencje SEO, ale także korzystający z ich usług klienci. W jednej agencji mogą bowiem liczyć na kompleksowe, ciekawe i zoptymalizowane usługi. Łączenie SEO i innych usług marketingowych jest więc korzystne dla obu stron: dla agencji i jej klientów.