W dzisiejszej dobie komputeryzacji coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie działalności przez internet oraz umieszczanie na stronach www reklam swoich firm i usług. W ten sposób dotrzeć można do większego grona odbiorców, co bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby klientów i umocnienie firmy na rynku.
Z tego powodu, iż nie każdy do końca wie jak dobrze zareklamować swoją działalność, powstają specjalne agencje e-marketingowe. Pracujący w nich doradcy oferują fachową pomoc i szybkie efekty. Marketing internetowy opiera się głównie na zwiększaniu widoczności w sieci. Przedsiębiorcy mają do wyboru pozycjonowanie lub Kampanię Ads Pomiędzy oboma usługami występują znaczące różnice.
Promocja w sieci
Początkujący przedsiębiorcy nie zawsze zdają sobie sprawę, iż Kampanie Ads to nie to samo co pozycjonowanie. Tak naprawdę jedyne co je łączy to fakt, że są to sposoby na ukazanie firmy w wyszukiwarkach Google.
Pozycjonowanie
Pod tym określeniem rozumiane są konkretne czynności, mające na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach Google. Tego rodzaju działania marketingowe mogą być prowadzone zarówno wewnątrz strony internetowej, jak i poza nią. Stosowanie odpowiednich słów kluczowych zwiększa szansę na to, że więcej osób kliknie pozycjonowaną witrynę.
Kampanie Google Ads
Kampania Adwords również jest metodą promocji firmy w sieci. Polega ona na wyświetlaniu reklam tekstowych, linków sponsorowanych oraz bannerów w wyszukiwarkach internetowych. W ten sposób osoby zainteresowane mogą w łatwy sposób znaleźć konkretne produkty lub usługi.
Przewaga pozycjonowania, a kampanie Ads
W wyniku pozycjonowania poszukiwana strona internetowa wyświetla się nie tylko w wyszukiwarkach, lecz również w mapach Google. Ułatwia to klientowi poznanie najważniejszych informacji takich jak: kontakt, dojazd oraz opinie o danej firmie. Jest bardzo wiele czynników, które decydują o tym, czy reklamowana strona pojawi się w wyszukiwarce po wpisaniu danego hasła. Czynniki te są bardzo często zmieniane i udoskonalane. Niezwykle ważne jest, aby publikowane materiały były unikalne i nieumieszczane na innych stronach. Pozycjonowanie firmy w wyszukiwarkach może trwać nawet kilka miesięcy, jednak dzięki temu zyskuje się solidną pozycję, co jest gwarancją napływu nowych klientów. Ta metoda reklamy okazuje się bardzo opłacalna. Polecana jest zarówno wszelkiego rodzaju sklepom, jak i firmom usługowym. Jednocześnie ten sposób promocji jest o wiele tańszy niż Kampanie Ads
Reklama prowadzona poprzez Adsdaje szybkie wyniki. Do tego potrzebny jest jednak o wiele większy budżet, trzeba bowiem wykupić linki sponsorowane. Dzięki nim zwiększa się ruch na stronie, lecz nie podnoszą one jej pozycji w wyszukiwarkach. Z tego powodu trwalsze efekty przynosi pozycjonowanie. Oprócz tego użytkownicy większym zainteresowaniem obdarzają z reguły strony, które mają wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, do reklam nie mają już natomiast takiego zaufania.
Koszty pozycjonowania, a linków sponsorowanych
Agencje marketingowe pozycjonujące zleconą stronę internetową, tworzą zaplecze internetowe i utrzymują je zgodnie z wytycznymi Google. Do ich zadań należy również umieszczanie linków w wartościowych miejscach w sieci, dokonywanie zmian na stronie, zmienianie struktur oraz treści. Klient rozlicza się z agencją za konkretne efekty oraz płaci stałą, comiesięczną opłatę.
W przypadku Kampanii Ads wygląda to zupełnie inaczej. Ażeby dana reklama była widoczna, potrzebne jest dokonywanie comiesięcznej wpłaty. Budżet ten może się jednak zmieniać w trakcie trwania kampanii i według dyktanda Google. O końcowej cenie decydują jakość oraz trafność danej reklamy, a także to jak wypada ona na tle reklam konkurencji. Do opłat należy doliczyć również prowizję dla agencji marketingowej. Należy zatem pamiętać, iż wybierając linki sponsorowane, klient może zapłacić nawet kilka razy więcej, niż w przypadku pozycjonowania.
Co wybrać- pozycjonowanie czy kampanie Ads?
Dobór odpowiedniej metody, dzięki której zareklamowana zostanie określona firma czy usługa, zależy głównie od oczekiwań i potrzeb klienta. Można zdecydować się na SEO, czyli pozycjonowanie, lub linki sponsorowane, czyli Kampanię Adwords, albo też na zastosowanie obu rozwiązań jednocześnie. Decyzja wymaga zastanowienia i powinna być zawsze uzależniona od indywidualnego przypadku.
Kampanie Ads proponowane są w szczególności nowym stronom internetowym, które jeszcze nie zaistniały na rynku i posiadają niską pozycję w wyszukiwarkach Google. Jej głównym atutem jest bowiem niewątpliwie szybki efekt. Wiąże się to jednak z wysokimi kosztami.
Jeżeli jest się nastawionym na korzyści długoterminowe, warto wziąć pod uwagę pozycjonowanie. Sprawi ono, iż strona internetowa nie tylko będzie miała wysoką pozycję w wyszukiwarkach Google, ale także zyska na wizerunku. Dzięki temu zwiększy się zaufanie użytkowników oraz wiarygodność witryny. Skutkiem będzie z pewnością zwiększony ruch na stronie oraz wzrost przychodów. Na rynku jest obecnie wiele agencji reklamowych, które podejmą się pozycjonowania każdej strony internetowej.