Strona sprzedażowa (strona lądowania/ docelowa)  jest pierwszym krokiem w tworzeniu relacji między firmą, a potencjalnym klientem. Odpowiednio zaprojektowany landing page może znacznie zwiększyć konwersję i sprzedaż. Strona docelowa może znajdować się zarówno w witrynie jak i na innej domenie. Dedykowane strony sprzedażowe to samodzielne landingi zaprojektowane z myślą o konkretnej kampanii marketingowej.

Landing Page sprzedażowy to samodzielna strona, inna niż strona główna lub jakakolwiek inna podstrona, która ma spełniać jedną rolę. Strona sprzedażowa przedstawia możliwość zawarcia atrakcyjnej transakcji, pozyskania wyjątkowej oferty lub bonusu w zamian za podanie danych kontaktowych. Następuje wymiana i budowanie relacji. 

LP (landing page) powinien prowadzić do innej strony, na przykład sklepu online lub takiej, która wygeneruje sprzedaż.  Dobra strona lądowania spełni swoje zadanie, przekonując potencjalnego klienta, że ​​warto podać dane osobowe w zamian za wszystko, co masz do zaoferowania. 

Czy strona sprzedażowa to dobra opcja?

Wszystko zależy w jakim celu planujesz postawić stronę. Od prostej wizytówki prezentująceju wyłącznie dane firmy przez rozbudowane sklepy internetowe czy zaplecza SEO. Strona sprzedażowa powinna być uzupełnieniem firmowej witryny. Postawiony landing page nie ściągnie ruchu i na pewno nie będzie sprzedawał. Jest po prostu miejscem lądowania potencjalnych klientów. 

Strona sprzedażowa ma za zadanie zmienić ruch użytkowników w potencjalnych klientów. Może służyć również do badań nad zachowaniami użytkowników online. 

Zwykła strona, a sprzedażowy Landing Page

Porównując stronę główną i stronę sprzedażową, można dojść do tego dlaczego strony sprzedażowe są tak ważne dla sukcesu marketingu.

Strona główna (homepage) została zaprojektowana z myślą o bardziej ogólnym celu. Mówi w skrócie o samej  marce, firmie i wartościach korporacyjnych. Strona główna nie powinna nic sprzedawać, ale zachęcać do dalszego klikania i eksplorowania oferty i reszty strony.  

CTA – każde wezwanie do działania, które nie reprezentuje celu konwersji rozprasza tylko uwagę co zmniejsza prawdopodobieństwo sprzedaży. Na stronie sprzedażowej należy usunąć całą nawigację i inne dodatkowe linki, aby użytkownicy mogli wykonać tylko jedną akcję

Strona, która koncentruje się całkowicie na jednym celu kampanii, ma zazwyczaj tylko jedno wezwanie do działania i od razu wiadomo, co należy zrobić. Przy 50 linkach na stronie głównej współczynnik uwagi wynosi 50: 1 – w porównaniu ze stroną sprzedażową 1: 1 z jednym wezwaniem do działania. 

Dlaczego warto posiadać stronę sprzedażową?

Zbudowanie firmy, marki, produktów czy strony internetowej to nie lada wyzwanie. Następnym etapem jest upewnienie się, że cała ta ciężka praca przekłada się na sprzedaż. Jeśli szukasz skutecznego narzędzia do konwersji potencjalnych klientów, zdecydowanie warto wybrać landing page sprzedażowy.

Strona sprzedażowa to świetny sposób na zwiększenie ruchu, poprawę SEO i budowanie marki. Około 68% firm używa takiej formy marketingu do generowania potencjalnych klientów. Strony sprzedażowe prowadzą klientów do określonego produktu, usługi lub oferty i zachęcają ich do podjęcia działań czy zakupu. To szansa na budowanie bazy klientów.

Jak powinna wyglądać strona sprzedażowa?

Po pierwsze strona główna nie powinna być stroną docelową. Musisz wysłać potencjalnych klientów na stronę, która pozwoli im skorzystać z oferty. Dobry Landing Page sprzedażowy powinien:

  1. Opierać się na ofercie, a nie na wizerunku firmy. Nie oznacza to, że strona sprzedażowa nie powinna być powiązana z marką. Powinna być uzupełnieniem. 
  1. Koncentrować się na jednym działaniu. Treści na takiej stronie powinny być ukierunkowane na pozyskanie użytkownika i zakończenia procesu rejestracji.
  1. Posiadać formularz. Należy jednak pamiętać, że długie formularze mogą zniechęcać odwiedzających do dalszego korzystania z usług. Jeśli nie można skrócić formularza, wystarczy podzielić go na etapy i pozwolić użytkownikowi zobaczyć dokładnie, gdzie się znajduje. 
  1. Przyciągać konkretnych użytkowników. Segmentowanie bazy klientów pomaga docierać do określonych klientów za pośrednictwem niestandardowych kampanii. Wystarczy stworzyć odpowiednio atrakcyjne oferty i kierować je do danej grupy docelowej. 
  1. Zbierać określone informacje o użytkownikach. Gromadzenie danych powinno obejmować nie tylko imię, nazwisko oraz adres e-mail. Ważne jest przecież, dlaczego dana osoba kliknęła i jakie może być relacja z usługami danej firmy. Takie informacje również można pozyskać dzięki dobrze zaprojektowanej stronie docelowej. 
  1. Przedstawiać wyjątkowe oferty. Jeśli produkty czy usługi nie są powiązane ze stronami sprzedażowymi prawdopodobnie będą gorzej konwertować. 
  1. Podziękować za poświęcony czas, zakończenie rejestracji czy kupno produktu. Jest to nie tylko grzeczne, ale ma pozytywny wydźwięk.
  1. Prezentować inne podobne oferty. Klientowi podoba się to, co właśnie zaoferowałeś. Teraz możesz podać linki do innych ofert, profili w mediach społecznościowych lub rejestracji na liście e-mail.

Branże na całym świecie uaktualniły swoje kampanie marketingowe. Strony sprzedażowe stają się coraz bardziej popularne, ponieważ pomagają firmom tworzyć skuteczniejsze strategie w celu sprzedaży produktów i usług. Projekt musi być bezbłędny i właśnie o tym będziemy mówić w tym artykule. Jak zaprojektować stronę docelową, która będzie wystarczająco skuteczna, aby przekonać odwiedzających i skłonić ich do zakupu lub subskrypcji.

Jak pozyskać dane użytkownika przez stronę sprzedażową? 

Oczywiście nie ma nic za darmo, jeżeli chcemy coś od Klienta to musimy dać mu coś w zamian. Im więcej dajemy tym więcej dostajemy. 

  • Raporty z ważnymi faktami i statystykami branżowymi.
  • Ebooki zawierające obszerne przewodniki na tematy branżowe.
  • Podcasty,
  • Listy kontrolne / planery, które są atrakcyjne.
  • Subskrypcja bloga, aby otrzymywać bieżące treści za pośrednictwem maila lub RSS.
  • Webinary online na żywo z ekspertami i gośćmi specjalnymi.
  • Prezentacje.
  • Usługi konsultacyjne lub rezerwacje spotkań.
  • Kursy online.
  • Kupienie swój produkt lub usługę online.

Dopasowanie wiadomości jest istotnym etapem budowania strony sprzedażowej. Treść ma zdolność do wzmocnienia komunikatu i zachęcenia do kliknięcia dalej.

Większość użytkowników jest niezwykle niecierpliwa i opuszcza stronę w ciągu kilku sekund. Jeżeli jeszcze do tego strona wolno się ładuje tracimy 80% ruchu. Użytkownik domaga się jasnego i dobitnego przesłania, nagłówka, treści, która wskaże dokładnie co wartościowego może dostać. 

Jak powinna wyglądać treść na stronie sprzedażowej? 

Treść na stronie sprzedażowej musi być krótka i na temat, podkreślając unikalność oferty oraz jej wszelkie atuty. Należy pamiętać, że mamy około ośmiu sekund, aby przekonać użytkowników, że oferta jest warta skorzystania. Nadmiar informacji może przytłoczyć i sprawić, że użytkownicy natychmiast opuszczą stronę. 

Najważniejsze elementy tekstowe

  • Nagłówek

Nagłówek jest pierwszym tekstem, który widzi użytkownik. To jedna z pierwszych okazji, aby zaciekawić i zwrócić uwagę. Nagłówek powinien określać największe korzyści, jakie oferuje Twój produkt i zachęcić do przeczytania o nim. Przeglądając internet przyjrzyj się, jakich nagłówków używają Twoi konkurenci i czy udało im się ściągnąć Twoją uwagę. 

  • Podtytuł

Podtytuł powinien dopełniać nagłówek i być jego wyjaśnieniem. Jeśli produkty dotyczy marki własnej można przedstawić autora i opisać bliżej korzyści produktu. Większość stron sprzedażowych rzuca łapiące uwagę hasło jako nagłówek, a w podtytule przedstawiają dopiero ofertę czy produkt. 

Podtytuł ma jedno ważne zadanie musi sprawić, że użytkownik kliknie wezwanie do działania. 

  • Wezwanie do działania

Bardzo ważny element CTA – call to action, czyli wezwanie do działania. Musisz zapiewnić swoim użytkownikom klikalne i atrakcyjne wezwanie do działania. Może być to opcja kupna produktu w promocyjnej cenie, pobrania jakiegoś darmowego pliku lub czegoś co da użytkownikowi wartość. w tym miejscu dobrze jest poprosić o coś w zamian, a mianowicie dane. Dzięki temu budujesz swoją listę mailingową.  Dobrą strategią jest umieszczenie wezwań do działania na górze i na dole strony. Tym samym zwiększasz szanse na działanie i konwersję. Zadbaj również o wygląd, można zastosować hover (zmieniający się kolor po najechaniu kursorem) lub jakąś animację. 

Upewnij się czy nagłówek i CTA są spójne i jasne. Wszystko powinno być jednoznaczne i prowadzić użytkownika prostą drogą do celu. 

  • Treść strony sprzedażowej

Treść strony musi odzwierciedlać to, co obiecałeś w wezwaniu do działania – i odwrotnie. 

Co więcej tekst musi być wyjątkowy, jasny i przekonujący. Użytkownicy preferują czytanie krótkich treści najlepiej w formie punktorów. Skup się na tym co wyróżnia Twój produkt, jaka jest jego największa korzyść, zaleta. Zastosuj hierarchię ważności, zaczynając od najważniejszych cech schodząc do tych mniej ważnych. Twoja lista punktorów nie powinna być długa – od pięciu do siedmiu punktów, tak żeby mieć pewność, że zostanie to do końca przeczytane.

  • Formularz

Projektując stronę sprzedażową pamiętaj o formularzu. Ważne, aby żądać tylko istotnych informacji. W formularzu pobierz imię i maila. Jako sprzedawcy chcemy zgromadzić jak najwięcej danych, jednak strona sprzedażowa nie jest do tego dobrym miejscem. Pamiętaj mniej znaczy więcej. Można poprosić o więcej informacji na stronie z podziękowaniami wtedy użytkownicy w ramach wdzięczności i nie mają nic przeciwko temu. My jako ludzie nie lubimy mieć nie spłaconego długu wdzięczności, co można sprytnie wykorzystać. 

Strona sprzedażowa – jaki projekt wybrać?

Dobry projekt strony sprzedażowej jest minimalistyczny i atrakcyjny, prezentując informacje w sposób jasny. Przesadzenie z aspektami wizualnymi może wywołać przeciwny efekt i rozproszyć uwagę użytkownika. Postaw na czysty szablon z dużą ilością białej przestrzeni, która utrzyma użytkownika przy produkcie i wezwaniach do działania. 

Kolejną rzeczą jest czcionka. Zapewnij dużą i wyraźną czcionkę zarówno na komputerach jak i na urządzeniach mobilnych. To bardzo ważne! Użytkownicy muszą z łatwością przeczytać i zrozumieć, o co chodzi

Ładowanie strony odgrywa kluczową rolę. Jeżeli strona ładuje się powyżej 3 sekund jest duże prawdopodobieństwo, że 50% użytkowników zrezygnuje z czekania. Po kolejnych 3 sekundach odpadnie aż 80%. Zadbaj o szybkość swojej witryny. 

Wersja mobilna strony to totalny must have. Twoja strona sprzedażowa musi być dostosowana do urządzeń mobilnych i koniec. Sprawdź czy nagłówek i wezwanie do działania można zobaczyć i przeczytać bez przewijania. 

Jak wybrać zdjęcia na stronę sprzedażową?

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego zdjęcia mogą uatrakcyjnić stronę, Szczególnie dobrze sprawdzają się wektory na białym tle. Podpowiedzi wizualne mogą przekazywać odwiedzającym dodatkowe informacje. Wszystkie obrazy muszą być wysokiej jakości i przedstawiać produkt z jak najlepszej strony. Dobrze zrobione zdjęcia potrafią zmienić zwykły produkty w luksusową markę i podkreślić elegancki charakter firmy.

Czy na stronie sprzedażowej powinno być wideo?

Strony sprzedażowe często stosują wideo, aby zilustrować wyjątkową ofertę. Profesjonalnie zmontowany filmik promocyjny podnosi znacznie wiarygodność i wartość. Coraz więcej ludzi ogląda zamiast czytać o czym świadczą zmiany algorytmów w social mediach. Warto również zachęcić użytkowników do udostępniania. 

Filmy oferują rozrywkę, wzbudzają emocje i wnoszą własną wartość. Warto tworzyć krótkie, chwytliwe filmy przedstawiające w dobrym świetle Twój produkt lub usługę.

Strona sprzedażowa, a zaufanie i wiarygodność

Strona sprzedażowa musi wysyłać sygnały zaufania i to, że Twoja oferta i marka są wiarygodne. Dobrze sprawdzają się opinie. Social media, wzmianek prasowe, statystyki użytkowania i referencje.

Wiele stron inwestuje w certyfikaty i płatne nagrody, które również budują zaufanie. Opinie w social mediach czy Google+ odgrywają ważną rolę w procesie budowania wiarygodności. Taka zwykła opinia jest sygnałem, że produkt został dostarczony, że nikt nie został oszukany i można w niego zainwestować. 

Test A / B strony

Strona sprzedażowa nie może być postawiona byle jak. Koniecznie daj stronę do przetestowania znajomym i rodzinie. Pamiętaj, że nie jestes obiektywnym użytkownikiem ponieważ stworzyłeś tą stronę. Musisz również przeprowadzić testy A / B, aby zebrać cenne analizy dotyczące interakcji użytkowników ze stroną docelową.

To co dokładnie należy przetestować, zależy od źródła ruchu, celów końcowych, które można ustawić w narzędziu testowym. Na przykład możesz sprawdzić, jak często użytkownicy klikają CTA, oglądają wideo lub wysyłają formularz. Można również sprawdzić z jakich źródeł pochodzą użytkownicy i z jakich urządzeń korzystają przeglądając Twoją stronę. Jeśli chcesz sprawdzić czy strona docelowa dokonuje konwersji warto użyć narzędzia Google Analytics lub Hotjar.

Testy A / B można wykonać na następujących elementach:

  • Nagłówki
  • Wezwania do działania
  • Obrazy i grafika
  • Przyciski 
  • Linki nawigacyjne

Ważne wyrażenia na stronie sprzedażowej

Duże firmy jak i indywidualni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest aktywne działanie w internecie. Strony sprzedażowe różnią się od firmowych stron głównych. Strona sprzedażowa powinna być ukierunkowana na jeden cel np.  sprzedaż jednego, dwóch produktów. Kluczem jest profesjonalny i przemyślany projekt witryny. Im prostsza i schludniejsza strona tym większa szansa na konwersję.

Bez względu na branżę najbardziej pożądaną konwersją każdego przedsiębiorcy jest sprzedaż. Wszystkie etapy użytkownika w drodzę do zakupu powinny być proste i zrozumiałe.  W tym procesie bardzo przydaje się także znajomość lejka marketingowego. 

  • Oferta specjalna/ promocja

Na stronie sprzedażowej warto zamieścić ofertę specjalną lub promocję, która będzie dostępna po podaniu maila. Jest to skuteczna techniki sprzedaży i zdobywania listy mailingowej. Kiedy użytkownicy widzą PROMOCJA są bardziej skłonni do skorzystania z oferty natychmiast. W takim przypadku zamiast używać wyrażeń takich jak „Kup teraz”, postaw na „Specjalna promocja tylko teraz”.

  • Oferta limitowana lub ograniczona czasowo

Ta technika jest podobna do poprzedniej, ale używa dokładnej frazy „Oferta ograniczona czasowo”, aby przekonać odwiedzających do zakupu. Może to działać na zasadzie, że po wyjściu ze strony oferta będzie mniej atrakcyjna lub nie będzie jej wcale. 

„Oferta ograniczona czasowo” powinna być wyróżniona kolorem i czcionką, tak aby przyciągnęła uwagę użytkownika. 

  • Gwarancja zwrotu pieniędzy

W dzisiejszym czasach boimy się zakupów online z nieznanych źródeł.  Często dochodzi do oszustw, dlatego musisz zapewnić swoich użytkowników o wiarygodności. W tej roli dobrze sprawdzają się opinie i gwarancja zwrotu pieniędzy. To potrafi uspokoić użytkowników i przekonać ich, że firma jest godną zaufania. Techniki gwarancji zwrotu pieniędzy pozwalają zbudować zaufanie. Jeśli klienci są niezadowoleni z produktu lub usługi w określonym czasie (zwykle 30 lub 60 dni) należy bezproblemowo zwrócić pieniądze.

W przypadku WordPress Divi, w którym tworzę strony również masz 30 dni na zapoznanie się z produktem, a w razie niezadowolenia pieniądze wracają na konto. 

Mam nadzieję, że wiesz już jak powinna wyglądać strona sprzedażowa. Pamiętaj, że zapewniają one możliwość promowania produktów wśród odbiorców w najbardziej efektywny sposób. Odpowiedni projekt strony i zastosowane dobrze techniki sprzedaży przyczynią się do większej konwersji i co za tym idzie sprzedaży.