Jakie są najskuteczniejsze techniki SEO ?

Ostatnią rzeczą jaką chcemy przeczytać jest kolejna super lista “ 10 Technik SEO”. Nie tylko większość z tych „artykułów” pochodzi z procesu ”kopiuj- wklej”, a następnie jest przerabiana, ale również mają one bardzo mało konkretnej treści lub są zwyczajnie niewiarygodne.

Pytanie zatem jak stworzyć ciekawy i wiarygodny artykuł ? Najlepiej pisać jak człowiek dla człowieka, z pominięciem suchy faktów jak to specjaliści lubią pisać. 

Ten artykuł napisany jest w oparciu o przeprowadzoną  rozmowę z Tomaszem Krobskim – CEO w Interaktywnej Agencji Internet Pro.  Dzięki swojemu doświadczeniu w branży SEO i Marketingu odpowiedział na kilka moich pytań. Zapytałam o to jakie strategie marketingu internetowego stały się najskuteczniejsze na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Mimo tego, że zadałam pytanie o “ strategie marketingu internetowego” to rozmowa szybko przeszła do wspomnianego SEO jako kluczowego aspektu rozwoju jego firmy i jego klientów. To zainspirowało mnie do napisania artykułu na temat najskuteczniejszych metod SEO.

Jest wiele technik i strategii, o których ciągle się pisze i mówi. Zwróćmy uwagę na te najskuteczniejsze strategie SEO, które zagwarantują nam jakieś dobre wyniki. Celem artykułu jest pokazanie jakie techniki działają jeżeli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek.

Szczegółowy zakres tematyczny

Biorąc pod uwagę, że mój bohater wypowiada się o SEO jako praktyce marketingowej o wysokiej wartości dodanej, musi to być dość ważne. Tak więc dla każdego wątpiącego, informuję, że SEO nie umarło. Przeciwnie ciągle ewoluuje i wraz z ewolucją przychodzą zmiany.

Badanie słów kluczowych jest jedną z pierwszych rzeczy, które pokazuje się początkującym w SEO i jest bardzo skuteczne do dnia dzisiejszego. Jednak badania słów kluczowych rozwijają się jako wyszukiwania semantyczne, a wykres wiedzy Google ewoluuje. Te technologie umożliwiają Google zrozumienie Twoich wyszukiwań, niezależnie od tego, jak je określasz. Nie są one wcale doskonałe, ale są coraz lepsze.

Tradycyjnie podczas wyszukiwania słów kluczowych próbujesz znaleźć słowa kluczowe o dużej liczbie wyszukiwań i niskiej konkurencji. Następnie tworzysz podstronę kierującą na to słowo kluczowe i próbujesz użyć słowa kluczowego w całym artykule, aby podkreślić, że strona jest w rzeczywistości tym słowem kluczowym. To już nie jest konieczne. Zamiast tego koncentruj się wokół tematu, a nie słowa kluczowego. Pan Tomasz wspomniał także o tym, jak jego agencja przeszła z twardego słowa kluczowego na podejście skoncentrowane na odwiedzających.

To jest tak zwane używanie „tematu nadrzędnego”, zwanego również słowem kluczowym o największej głośności, za które odpowiada strona. Otwierając jakikolwiek eksplorator słów kluczowych można zobaczyć, że dominujące stają się frazy, a nie pojedyncze słowa. Oznacza to, że Google rozumie, że fraza i słowo oznaczają dokładnie to samo i plasuje tę samą grupę stron dla każdego słowa kluczowego. Fraza jest bardziej popularnym sposobem wyszukiwania, więc określanie „tematu nadrzędnego” dla wszystkich powiązanych wyszukiwan w danej dziedzinie.

Rodzicielskie badanie słów kluczowych

Zamiast próbować wypchnąć kilka słów kluczowych, które widzisz powyżej w swoim artykule, powinieneś spróbować uwzględnić tematy, które obejmują. Te tematy są tym, co Google odnosi do tematu nadrzędnego. Będziesz widział znacznie lepsze wyniki, jeśli przestudiujesz swój temat i napiszesz obszerny, wyczerpujący artykuł, a nie tylko próbujesz włączyć losowe słowa kluczowe do artykułu, który jest w najlepszym razie przeciętny. Używaj słów kluczowych jako wskazówek, w jakich kierunkach wziąć swój tekst.. Najprawdopodobniej uzyskasz ranking setek (jeśli nie więcej) słów kluczowych z długim ogniskiem, tworząc po prostu obszerną treść.

Ponowna optymalizacja istniejącej treści

Jeśli jesteś konsekwentnym blogerem lub twoja strona internetowa jest maszyną do tworzenia treści, możesz siedzieć w niewykorzystanej kopalni złota. Po opublikowaniu artykułu wiele osób po prostu zapomina o tym i przechodzi do następnego, nie zdając sobie sprawy z potencjału istniejącej zawartości witryny. Co jakiś czas (kwartalnie, półrocznie, rocznie) powinieneś przeprowadzić audyt zawartości swojej witryny. Audyt treści jest audytem polegającym na ulepszaniu artykułów, łączeniu ich, a nawet usuwaniu.

Istnieją setki możliwości ponownej optymalizacji istniejącej treści w Twojej witrynie. Aby ten artykuł nie stał się książką, omówimy dwie strategie, które mogą zapewnić bardzo wysoki zwrot i nie zajmują zbyt dużo czasu.

Optymalizacja słów kluczowych w Search Console

Powyżej dowiedziałeś się, jak używać Explorera słów kluczowych do budowania treści za pomocą „tematu nadrzędnego”. Po opublikowaniu nowej treści zaczniesz gromadzić dane o wyświetleniach w Google Search Console.

Częściej treść jest publikowana na stronie internetowej poświęconej tematowi, ale bez konkretnego słowa kluczowego (tematu rodzica). Mimo że treść może być dobrze napisana, prawdopodobnie nigdy nie zobaczy pierwszej strony SERP z powodu tego niedociągnięcia. Lepsza część Google Search Console pokazuje, jakie słowa kluczowe Google kojarzą się z Twoim artykułem. Korzystając z tych danych, możesz przepisać artykuł tak, aby precyzyjnie obejmował główny temat, którego dotyczy słowo kluczowe.

Audyt i optymalizacja wewnętrznego linkowania

Link wewnętrzny to link z jednej strony w Twojej witrynie do drugiej. Wewnętrzne linki są korzystne dla SEO, ponieważ pomagają przekazać link equity do strony otrzymującej link. Linki wewnętrzne ułatwiają też robotom indeksującym Google indeksowanie Twojej witryny. Gdy tworzysz nowe treści w swojej witrynie, tracisz możliwości wewnętrznego łączenia.

Na przykład załóżmy, że napisałeś post na blogu w poniedziałek, a następnie w środę. Wpis, który napisałeś w środę, może zawierać link do wpisu, który napisałeś w poniedziałek. Odwrotna sytuacja niekoniecznie jest prawdą, ponieważ musiałbyś powrócić do artykułu, który napisałeś w poniedziałek, aby dodać link do środowego artykułu. Regularnie publikując treści, trudno jest nadążyć za tego typu wewnętrznym łączeniem.

W zależności od tego, jak często publikujesz treści w swojej witrynie, należy przeprowadzać wewnętrzny audyt linków co kwartał, pół roku lub rok. Ten rodzaj audytu jest naprawdę łatwy w obsłudze dzięki Google Search Console i arkuszowi kalkulacyjnemu.

Zarządzanie przekierowaniem i 404 przywracanie połączenia

Kiedy stara wersja strony internetowej przechodzi “lifting”, programiści pracujący w witrynie często zmieniają strukturę URL witryny. Może się to zdarzyć z przyczyn strukturalnych, SEO lub bez żadnego powodu.

Niezależnie od tego, dlaczego adresy URL są zmieniane to zarządzanie przekierowaniem ma kluczowe znaczenie. Przekierowania, w szczególności przekierowania 301, przekazują equity link starej strony w witrynie do nowej strony. Bez zarządzania przekierowaniami podczas przebudowy strony internetowej najprawdopodobniej stracisz swój ranking i ruch.

Przyspieszone strony mobilne (AMP)

Nie jest tajemnicą, że przenosimy się do świata mobilnego. Przyspieszone strony mobilne (AMP) to otwarte środowisko do tworzenia błyskawicznych stron mobilnych. Jest wiele powodów, dla których właściciele witryn coraz częściej adoptują AMP. Zwiększa on komfort korzystania z urządzeń mobilnych, poprawiając wskaźniki na miejscu, takie jak współczynnik odrzuceń.

Google lubi witryny, które ładują się szybko i mają tendencję do rangowania, szybciej ładując witryny wyższe w SERPach. 

Algorytm Google ciągle ulega zmianie (przeczytaj więcej)  dlatego trzeba dostosowywać się do jego nowych wymagań. Jednym z nich jest właśnie responsywność.

Reklama na Facebooku

Większość SEO wie, jak ważne jest tworzenie zasobów do połączenia, ale nie wykorzystują do tego reklam na  Facebooku. Jeśli jesteś specjalistą od marketingu i nie słyszałeś o reklamie na Facebooku, to od kilku lat żyjesz pod kamieniem. Pan Tomasz Krobski wspomniał, że reklama na platformach społecznościowych była bardzo skuteczną strategią rozwoju biznesu jego i jego klientów.

W szczególności kampanie reklamowe na Facebooku mogą być niezwykle skuteczne, a zwrot z inwestycji może być duży, jeśli zostanie wykonany prawidłowo. Jeśli chcesz poznać podstawy reklamy na Facebooku, oto przewodnik i studium przypadku, które pomoże Ci zacząć. 

Jeśli masz budżet, metoda promowania aktywów związanych z linkami może działać bardzo dobrze. Możesz także o wiele dokładniej określić, komu promujesz swoje zasoby do połączenia.  Gdy już poznasz podstawy, powinieneś koniecznie sprawdzić publiczność na Facebooku. Podejrzana publiczność to publiczność, którą algorytm Facebooka tworzy na podstawie odbiorców źródłowych lub odbiorców, którzy są Twoimi najlepszymi klientami. Facebook Ads znajdziesz w ofercie Internet Pro.

Certyfikat SSL

Strony stosujące certyfikat SSL zostaną  uhonorowane zwiększonymi pozycjami w Google, gdyż oficjalnie jest to już jeden z elementów algorytmu wyszukiwarki. Ale przede wszystkim pamiętajmy o bezpieczeństwie i spokoju, który dzięki temu osiągniemy.

Eksperymentowanie z treścią i personalizacja

Sygnały związane z doświadczeniami użytkowników są ważnym czynnikiem w rankingu SEO, gdy Twoja treść osiągnie pierwszą stronę Google. Wielu specjalistów ds. Marketingu, wspomniało o optymalizacji współczynnika konwersji (CRO) jako działalności marketingowej o wysokiej wartości dodanej.

Korzystanie z Google Analytics Eksperymentowanie z treścią jest prostym sposobem testowania stron docelowych i może mieć duży wpływ na wyniki finansowe Twojej firmy.

Przykładem tego może być dynamiczna zmiana przycisków wezwań do działania w witrynie w oparciu o wyszukiwane hasło, z którego korzysta potencjalny klient w Twojej witrynie.

Aby być na bieżąco z tym, co działa, ważne jest, abyś zawsze czytał, uczył się i testował nowe podejścia.