Jak zwiększyć ruch na stronie www?

Każdy marzy o tym, żeby zbudować ruch na stronie www. Zmniejszyć współczynnik odrzuceń i zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce. Pytanie czy jesteśmy w stanie to zrobić. Chcąc pozyskać ruch na naszą stronę mamy kilka możliwości wyboru jego źródła: ruch z witryn odsyłających, z social media, bezpośredni, płatny i ruch organiczny

Audyt SEO jest podstawą!

Podstawą tego aby przejść do jakiś działań jest analiza obecnej sytuacji i ocena swoich możliwości. Jest to podstawowy element optymalizacji stron pod wyszukiwarkę i konieczny jeśli chodzi o pozycjonowanie. Umożliwia dokładne przeanalizowanie strony, wskazanie jej najsłabszych elementów i znalezienie rozwiązań. Dzięki audytowi SEO możemy zwiększyć ruch organiczny i podnieść widoczność witryny www.

Dane strukturalne i dobór potencjalnego odbiorcy.

Znaczniki danych strukturalnych pomagają wyszukiwarce zrozumieć treść jaką zamieszczasz na stronie internetowej. Dzięki temu Google może wyświetlić te informacje w wynikach wyszukiwania jako fragmenty rozszerzone (rich snippets). Przez wyświetlenie dodatkowych informacji, wynik wyszukiwania wyróżnia się na tle pozostałych, dzięki czemu jest bardziej atrakcyjny dla użytkownika. Możesz w ten sposób poprawić CTR i zwiększyć ruch na stronie. Informacje, jakie Google może dodatkowo wyświetlić, to miedzy innymi:

  • cena produktu,
  • stan magazynowy,
  • średnia ocena,
  • zdjęcie miniaturka.

„Content is king” 

Selekcja i odpowiedni dobór treści. Po wprowadzeniu legendarnych już zmian w Google – aktualizacji Panda oraz Pingwin – promowanie stron w wynikach wyszukiwania stało się bardziej wymagające.  Podjęcie się prac SEO to aktualnie długi i zawiły proces. Strona internetowa powinna być oparta przede wszystkim o unikalne i ciekawe treści. Dzięki temu użytkownicy będą mieć dostęp do wysokiej jakości artykułów czy grafik, a właściciele witryny szansę na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Użyteczność strony www, a ilość odbiorców. 

Doskonale wiemy jak wygląda surfowanie po internecie i przeglądanie strony. Jeżeli wejdziemy na jakąś stronę, która po pierwszych 5 sekundach nie zdradzi nam czego dotyczy i jej wygląd nie jest przejrzysty i estetyczny po prostu z niej wychodzimy. W takim przypadku nasza strona jest nieużyteczna.  Nawet najlepiej dobrany content nie zatrzyma użytkownika, jeśli samo poruszanie się po stronie będzie dla niego niezrozumiałe. Wówczas zamiast ruchu organicznego, wzrośnie nam współczynnik odrzuceń, a tego byśmy nie chcieli. Zadbaj między innymi o estetyczny wygląd, strukturę informacyjną , funkcjonalność, budowę strony i jej responsywność.

Responsywność przede wszystkim !

W obecnych czasach kiedy tak naprawdę po 8 godzinach siedzenie w pracy przy komputerze, nie chcemy w domu znowu siadać przed jego ekran, chwytamy więc za telefon. Właśnie wtedy przekonać się możemy o responsywności przeglądanych przez nas stron. Jeżeli dana witryna nie jest responsywna to w urządzeniach mobilnych może nam się wyświetlać zupełnie abstrakcyjnie i niezgodnie z założeniami autora. Dlatego wchodząc na taką stronę i widząc bałagan w treści, zdjęciach itp. po prostu z niej wychodzimy i tym samym znowu zwiększamy współczynnik odrzuceń i zmniejszamy szanse na wartościowy ruch. Zadbajmy więc o mobilność naszej witryny www.

Profil odbiorcy, a ruch na stronie.

To profil Twojego idealnego klienta tworzony za pomocą cech socjodemograficznych odbiorców Twojej firmy. Dzięki prawidłowemu wybraniu cech, mamy  szansę na publikowanie komunikatów, które będą przyciągać odbiorców, a co najważniejsze będą odpowiedzią na ich zapytania. Z tak przygotowanymi treściami i contentem nie zaznasz zastoju na swojej stronie. Pisz zgodnie z zasadami SEO, zasady pozycjonerskie mają duże znaczenie w dobie nieustannie zmieniających się algorytmów Google. A przecież ruch pochodzący z wyszukiwarki to najlepszy  ruch jaki może uzyskać strona internetowa.

Linkowanie  buduje zaufanie.

W pozycjonowaniu stron ciągle bardzo ważną kwestią są linki pozycjonujące. To one sprawiają, że nasza domena jest widoczna w wyszukiwarkach, dzięki czemu większa liczba osób ma szansę do nas dotrzeć. Im bardziej kontekstowo linkujesz, tym i ważniejszy staje się ten wewnętrzny link. I jest to nie tylko dobre dla wyszukiwarki, ale również dla czytelników. Utrzymywanie naturalnych linków budzi pozytywny odbiór strony przez użytkownika i jego zaufanie.

 

Wtyczka RSS – przypomnij o sobie !

W chwili obecnej dużo osób korzysta z subskrypcji blogowych, a dzięki tej wtyczce odbiorcy mogą bez problemu dotrzeć do nowych treści. Komunikat na RSS podpowiada, że ulubiony/obserwowany  autor właśnie opublikował coś nowego. W ten sposób przypominamy o sobie i sprawiamy, że nasi klienci czują się zadbani.

 

Certyfikat SSL – bezpieczeństwo zwiększa ruch na stronie. 

Potwierdza bezpieczeństwo szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikiem, a serwerem. Jest gwarancją zachowania poufności danych i płynnej komunikacji. Każda strona posiadająca ikonę zielonej kłódki jest ‘bezpieczna’ z kolei ten fakt jest bardzo ważny dla Googla, który zwraca ogromną uwagę na bezpieczeństwo użytkowników w sieci. Koszt takiego certyfikatu nie jest wielki, a na pewno wpłynie na komfort Twoich odbiorców i zabezpieczy Twoją stronę. Więcej przeczytasz w naszym artykule. 

 

Kampania AdWords to klasyka działania. 

Pozwala na wygenerowanie reklamy w wyszukiwarce Google. Za pomocą odpowiednio utworzonej treści reklamowej oraz słów kluczowych, mamy możliwość dotarcia do właściwej grupy docelowej w odpowiednim miejscu i czasie. Co oczywiście przyczyni się do zwiększenia ruchu na naszej stronie oraz podniesienie obrotów sklepu internetowego. 

 

Jak widać jest wiele możliwości zwiększenia ruchu i widoczności Twojej strony. Od audytu i optymalizacji, przez wybór treści, do linkowania i kampanii Adwods. Możemy zdać się na zaufaną Agencje Interakrywną jak nasza lub podjąć działania na własną rękę. Pamiętaj, że najważniejsza jest regularność oraz dokładność. Dobrze dobrany temat, bogata treść i odpowiednie podlinkowanie to klucz do sukcesu.